۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۷۶۹
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

همایش بین المللی طالب آملی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری همایش بین المللی طالب آملی با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی 27 اردیبهشت در استان خبر داد.
طالب آملي
حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری همایش بین المللی طالب آملی، روز سه شنبه 27 اردیبهشت طی دو نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل خبر داد.

وی با بیان این که پیام حضرت آیت الله جوادی آملی به این همایش بین المللی نیز در افتتاحیه این همایش قرائت خواهد شد، افزود: پیام روشنگر حضرت آیت الله جوادی آملی این حکیم فرزانه مازندرانی، برای ادامه مسیر فرهنگی و علمی این همایش در آینده بسیار راهگشا خواهد بود.
 
حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: اعضای دبیرخانه این همایش بین المللی هفته های گذشته دیداری با حضرت آیت الله جوادی داشتند و آخرین اقدامات صورت گرفته برای برگزاری این همایش به محضر ایشان ارائه شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع شعر طالب آملی در کشور و جهان، آثار وی را از جمله غنی ترین آثار ادبی فارسی ذکر کرد و گفت: باید چنین شخصیت های برجسته ای بیتشر به مردم معرفی شوند و برگزاری این چنین همایش هایی زمینه شناخت بیشتر مردم نسبت به آنها را فراهم می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از ارسال صد اثر علمی از ایران و پنج عنوان نیز از کشورهای تاجیکستان، قطر، ترکیه و پاکستان به همایش بین المللی طالب آملی خبر داد و بیان داشت:  از میان آثار رسیده به دبیرخانه این همایش، 27 اثر ایرانی و یک اثر خارجی مورد پذیرش علمی قرار گرفته است که شش نفر از این پژوهشگران به قرائت مقاله خود در آیین اختتامیه این همایش خواهند پرداخت.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از قرائت پیام آیت الله جوادی آملی در این همایش معظم خبر داد و گفت: از آنجایی که اهمیت این شاعر فارسی سرای برای مردم مازندران بسیار قابل اعتنا می باشد، پیام روشنگر آیت الله جوادی آملی این حکیم فرزانه مازندرانی، برای ادامه مسیر فرهنگی و علمی این همایش در آینده بسیار راهگشا خواهد بود.
 
حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از حضور میهمانان داخلی و خارجی به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر چهره های فرهنگی کشور در این هماش بین المللی خبر داد.

وی گفت: این همایش با ارائه برنامه های جنبی از جمله آثار هنرمندان آملی، نمایشگاه کتاب و ایجاد فضای فرهنگی و ادبی ویژه شاهد تقویت و افزایش مخاطبان خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات