۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۸۶۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

سیره بزرگان دینی و فرهنگی بهترین الگو برای نسل جوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که نسل جوان ما تشنه معارف الهی هستند، گفت: سیره علمی و عملی بزرگان دینی و فرهنگی بهترین الگو برای هدایت نسل جوان هستند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در نخستین همایش بین‌المللی طالب آملی با اشاره به این که همه هجمه‌های گسترده غرب به منظور تضعیف ارزش‌های دینی در کشور خلاصه شده است، گفت: میزان تلاش و سرمایه‌گذاری دشمنان در این عرصه هر روز با شیوه‌ای جدید دنبال می‌شود.

وی با بیان این که نسل جوان جامعه ما گروه هدف دشمنان نظام اسلامی هستند، افزود: متأسفانه هجمه های فرهنگی نظام سلطه به گونه ای جذاب و تأثیر گذار به نسل جوان ما ارائه می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که نسل جوان ما تشنه معارف الهی هستند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی بزرگان دینی و فرهنگی بهترین الگو برای هدایت نسل جوان هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که باید نسل جوان جامعه را بیشتر با معارف دینی آشنا کنیم، تصریح کرد: اگر معارف اهل بیت(ع) به خوبی در میان جوانان ما نهادینه شود، نقشه های شوم و مذبوحانه نظام  سلطه به هیچ عنوان کارساز نخواهد بود.

وی با اشاره به این که استکبار جهانی پس از بیش از سه دهه شکست در برابر ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی امروز شیوه ای جدید را برای مقابله با ارزش های دینی ملت ایران در پیش گرفته است، تصریح کرد: آنها با راه اندازی جنگ تلاش می کند تا مانع از رسیدن این نظام اسلامی به اهداف بلند مدت آن شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهسازی خدمات نسبت به نسل جدید تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای این نسل و نسل‌های آینده عقبه‌هایشان را نشان دهیم تا در آینده مورد غفلت قرار نگیرد.

وی با بیان این که باید به این ترتیب اصلاح نگرش‌ها را در میان نسل آینده ایجاد کنیم، گفت: تنها راهی که وجود دارد راه حق و صراط مستقیم است؛ اما بشر باید به جایگاه والای این مسیر واقف شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که همه هجمه‌های دنیا بر روی کشورهای اسلامی برای کمرنگ کردن ارزش‌ها است، تعیین خروجی و نتیجه‌گیری از این همایش‌ها را در راستای تقویت ارزش‌های دینی مهم ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: باید برای جامعه ای موفق بتوانیم، کارها و فعالیت در سطح فرهنگ عمومی برای بهسازی خدمت رسانی به نسل نو و آینده‌سازان صورت گیرد و به این امر بیش از گذشته توجه شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: باید اهداف خود را در نظام خلقت و جهان آفرینش دریابیم و حق را بشناسیم و در محور و مسیر حق حرکت کنیم که این راه از سوی پیامبران و معصومین(ع) و ولایت فقیه ترسیم و به جامعه اسلامی رهنمود داده شده است.

وی اذعان کرد: جامعه موفق و سعادتمند است که اصلاح نگرش ها داشته باشد و ما در تاریخ تکوین و تشریح یک نگرش بیشتر نداریم و آن اصلاح نگرش سخن از حق دارد و همه پیامبران رسالت مهم آنها در این راستا بوده است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: کسانی که از این تفکر ناب فاصله بگیرند، دچار گمراهی می شوند در صورتی که ما در عصر مدرن امروزی با ایجاد تکنولوژی این امر را شاهد هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه
با بیان این که از اشعار طالب آملی تنها همان داستان مربوط به مسائل عشقی آن برای مردم شناخته شده است، تصریح کرد: وصفی که حضرت آیت‌الله جوادی آملی برای این شاعر گرانقدر به کار برده‌اند به حق شایسته وی است.

حجت الاسلام ابراهیمی، آگاهی بخشی در جامعه را سبب ارتقای فرهنگی و ارزش‌ها در جامعه عنوان و تصریح کرد: حلقه‌های مفقوده‌ای در جامعه ما وجود دارد که باید به آنها توجه شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع شعر طالب آملی در کشور و جهان، آثار وی را از جمله غنی‌ترین آثار ادبی فارسی عنوان کرد و گفت: باید چنین شخصیت‌های برجسته‌‌ای بیشتر به مردم معرفی شوند و برگزاری این چنین همایش هایی زمینه شناخت بیشتر مردم نسبت به آنها را فراهم می کند.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از ارسال صد اثر علمی از ایران و پنج عنوان نیز از کشورهای تاجیکستان، قطر، ترکیه و پاکستان به همایش بین المللی طالب آملی خبر داد و بیان داشت:  از میان آثار رسیده به دبیرخانه این همایش، 27 اثر ایرانی و یک اثر خارجی مورد پذیرش علمی قرار گرفته است که شش نفر از این پژوهشگران به قرائت مقاله خود در آیین اختتامیه این همایش خواهند پرداخت./950/پ202/س

ارسال نظرات