۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۴۸۶۵
با حضور علما و روحانیان؛

دومین سالگرد ارتحال آیت الله بهجت در رشت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت آیت الله بهجت(ره) امروز با حضور علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم در رشت برگزار شد.
حضرت آيت الله بهجت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت حجت الاسلام ولی عادلی، معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن، اظهار داشت: خداوند یکی از اهداف و فلسفه های آفرینش را عبادت و بندگی معرفی می کند.

وی با بیان این که مقام بندگی بعد از سال ها مجاهدت و تلاش خالصانه به انسان اهدا می شود، گفت: رسیدن به مقام بندگی بیانگر پذیرفته شدن تواضع و خشوع فرد در برابر درگاه الهی است.

این استاد حوزه های علمیه گیلان، ایمان، اخلاص و محبوب قلوب شدن را از نتایج بندگی درگاه الی برشمرد و افزود: همه مقام های الهی که برای انسانی تصور می شود در برابر مقام بندگی کوچک است.

حجت الاسلام عادلی، با بیان این که حضرت آیت الله بهجت(ره) مردی بزرگ و عارفی کامل بود، گفت: جامعه به تبیین معارف عملی زندگی و راه های طی شده از سوی حضرت آیت الله بهجت برای رسیدن به مقام بندگی نیاز دارد.

وی، حضرت آیت الله بهجت(ره) را الگوی برجسته بنده خالص خداوند بودن توصیف و خاطرنشان کرد: نگاه دقیق به تلاش های این عالم ربانی برای رسیدن به این مقام می تواند سعات جامعه را تضمین کند.

استاد حوزه های علمیه گیلان با بیان این که هر انسانی که به مقامات الهی دست یافت، از طریق بندگی به این ارزش رسید، تاکید کرد: شخصیت حضرت آیت الله بهجت(ره) از طریق تمرین بندگی ساخته شد.

معاون ادار کل اوقاف وامور خیریه گیلان، جنبه علمی شخصیت حضرت آیت الله بهجت(ره) را از دیگر ابعاد مورد غفلت واقعه شده ابعاد وجودی ایشان دانست و گفت: تلاش ها و مقام علمی این شخصیت برجسته به خوبی شناسانده نشده است.

حجت الاسلام عادلی در پایان با اشاره به تلمذ بسیاری از بزرگان حوزه های علمیه کشور در محضر حضرت آیت الله بهجت(ره)، اظهار داشت: ایشان برای تحصیل علم ارزش معنوی بسیاری قائل بودند و جامعه امروز به تبیین معارف عملی زندگی این چنین شخصیت هایی  نیاز دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات