۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۴۸۷۰
در مشهد؛

گردهمایی معاونان فرهنگی حوزه‌ های علمیه خواهران به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ ششمین گردهمایی معاونان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور ظهر امروز در مشهد به کار خود پایان داد.
گردهمایی معاونان فرهنگی حوزه‌ های علمیه خواهران به کار خود پایان داد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ششمین گردهمایی معاونان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور ظهر امروز در اردوگاه ثامن الحجج مشهد به کار خود پایان داد.

در این همایش سه روزه که از یکشنبه در مشهد آغاز شده بود، بیش از 200 تن از معاونان فرهنگی مدارس علمیه سراسر کشور حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این نشست، ضمن آشنایی با اصول مدیریت فرهنگی، در بخش اخلاقی، با شیوه های تربیتی، ساماندهی و اعزام مبلغان، اصول و مبانی سیاسی و نقش حوزه در جریان سازی های سیاسی آشنا شدند.

بر همین اساس و در روز پایانی این گردهمایی، منور شایسته‌ خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد(س) به ایراد سخن پرداخت.

وی رسالت حوزه های علمیه را در تگاه دقیق و کلان این است که بتوانیم بستری را برای تربیت نیروهای کارآمد جهت نشر، ترویج و تبیین دستورات اسلام ناب تربیت کنیم.

شایسته خوی با بیان اینکه فلسفه ایجاد حوزه های علمیه به دلیل حفظ و ابقای دین بوده است، تصریح کرد: بر همین اساس باید سیاستگذاری هایی که صورت می گیرد در این مسیر باشد.

وی معاونت آموزش، پژوهش و فرهنگی مدارس علمیه را سه بازوی مدیر مدرسه عنوان کرد و یادآور شد: این سه معاوت قطعه های یک پازل هستند که در نهایت باید به هم پیوند خورده و خروجی خود را در قالب یک مبلغ دین ارائه کند.

مدیر مدرسه علمیه نرجس مشهد(س) با بیان اینکه یک مبلغ عصاره ای از مربی، معلم و یک محقق است، ابراز داشت: رسالت حوزه های علمیه در یک معنا تربیت مبلغ است که ساحت این مبلغ در عرصه های مختلف تعیف خاص خود را دارد.

در ادامه این برنامه، حجت الاسلام رضوی، استاد حوزه علمیه قم، به تبیین فضای فاطمی کشور پرداخت.

وی میزان اثرگذاری حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور را بیش از گذشته عنوان کرد و گفت: امروز بسیاری از بزرگان به این نتیجه رسیده اند که خلاف سنت سابق، برنامه ریزی در طیف خواهران بهتر جوابگو خواهد بود.

حجت الاسلام رضوی با تاکید بر اینکه هر ناهنجاری و ضدارزشی که در جامعه صورت می گیرد به دلیل اعتقادات ضعیف مردم است، بیان داشت" دشمنان اسلام همواره تلاش در حذف امامت و ولایت داشتند تا جایی که این منصب الهی را از ائمه گرفتند اما در عصر امروز نباید بگذاریم مرجعیت علمی اهل بیت(ع) را از ما بگیرند.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه در این سال ها تاثیر خود را گذاشته است، اظهار داشت: فاطمیه یک مناسبت نیست بلکه یک فرهنگ و بستر برای بیان تمام دین و مذهب به شمار می رود.

وی بالاترین ظرفیت را در تبیین ارزش های دینی را در ایام فاطمیه عنوان کرد و ادامه داد: این ایام ظرفیت بیان اختصاصات مذهب را دارد که وظیفه حوزه های علمیه است در این ایام آنگونه که باید به ترویج سیره فاطمی بپردازند./934/پ202/ص

ارسال نظرات