۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۸۸۲
امام جمعه موقت تهران:

آیت الله بهجت تکیه گاه حقیقت و از عرفای کم نظیر بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت آیت الله بهجت عنایت ویژه ای به مقام معظم رهبری داشتند، تاکید کرد: ایشان تکیه گاه حقیقت و از عرفای کم نظیر و بابی از ابواب رحمت الهی بودند و ما باید از منش و شیوه زندگی ایشان درس و الگو بگیریم.
آیت الله بهجت تکیه گاه حقیقت و از عرفای کم نظیر بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، شب گذشته در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله محمدتقی بهجت با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مردمی سه شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد، یاد و خاطره این عالم ربانی و مرجع تقلید فقید را گرامی داشت.

حجت الاسلام کاظم صدیقی با تجلیل از شخصیت فاضل و وارسته حضرت آیت الله بهجت، ابراز داشت: ایشان تکیه گاه حقیقت و از عناصر جامعه غیب و شهر ملک و ملکوت بود.

وی ادامه داد: مرحوم حضرت آیت الله بهجت از ابواب رحمت خدا برای عصر ما بود و یکی از عرفای کم نظیر به شمار می رفت و هرچه می گذرد سوز و گداز ما از فراق این عارف واصل و فاضل بیشتر می شود.

حجت الاسلام صدیقی با تبیین دیگر شاخصه های شخصیتی و وجودی حضرت آیت الله بهجت، ابراز داشت: ما باید به سیره و منش این عالم ربانی توجه کنیم و از ایشان الگو بگیریم.

وی تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت الله بهجت فطرت پاک شان آلوده به هیچ گونه غبار و ظلمتی نبود، ایشان قبل از آن که به سن بلوغ برسد هجرت الی الله کرد و تمام عمر شریف شان سیر طریق بود و مرتب عروج معارف می کرد.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مرحوم حضرت آیت الله بهجت صاحب دل بود، بیان داشت: ایشان به مرتبه ای از معارف دست یافته بود که نشان داد در آیینه جانش نور خدا تجلی کرده است.

حجت الاسلام صدیقی یادآورشد: حضرت آیت الله بهجت می گفتند در اولین نماز که پشت سر آیت الله نائینی نماز را اقامه کردم، چنان حالتی به من دست داد که بی نظیر بود.

وی تاکید کرد: این نشان می دهد که حضرت آیت الله بهجت قبل از بلوغ نیز از طرف خدا به ایشان عنایت ویژه ای می شد و این باعث شده است که زمینه گناه در وجود شریف شان خشکانده شود.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: وجود حضرت آیت الله بهجت را نور پرکرده بود و آنچنان نیرومند حقیقت از وجود ایشان می جوشید که حقیقتا شیطان جرات وسوسه کردن ایشان را نداشت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم حضرت آیت الله بهجت با دیگران تفاوت داشت، بیان کرد: این عالم عامل و شخصیت وارسته برای ما الگو و چراغ راه هستند، وجود چنین الگوهایی راه را به ما نشان می دهد تا به مقصد برسیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: ایشان همیشه تاکید می کردند به آنچه می دانید عمل کنید و خود نیز این گونه بودند و عامل به گفته های شان بودند.

وی افزود: مرحوم حضرت آیت الله به طلاب و روحانیانی که برای تبلیغ دین مبین اسلام و نشر معارف اهل بیت(ع) به نقاط مختلف سفر می کردند همواره تاکید می کردند که از علم جدا و منقطع نشوید.

آیت الله بهجت سری از اسرار الهی بود و موت اختیاری داشت

حجت الاسلام صدیقی گفت: کلاس درس مرحوم حضرت آیت الله بهجت حقیقتا یک دارالشفا بود، ایشان سری از اسرار الهی بود و موت اختیاری داشتند و این مساله بسیار جالب و قابل تامل است.

وی بیان کرد: اسراری در وجود مرحوم حضرت آیت الله بهجت بود که البته ایشان هیچ گاه این مطالب را بازگو نکردند و همه فضائلی که در وجود ایشان بود، بندگی خدا بود و حتی حاضر نشدند عنوانی غیر از عبد روی رساله ایشان نوشته شود.

امام جمعه موقت تهران ابرازداشت: ایشان با وجود اینکه اهل رادیو و تلوزیون نبود، اما در زمان تشریف فرمایی امام راحل در بیت ایشان حضور یافتند.

آیت الله بهجت به مقام معظم رهبری می گفت هر سفری را نروید و بدون استخاره سفر نکنید

وی با اشاره به رابطه صمیمی مرحوم حضرت آیت الله بهجت با مقام معظم رهبری، ابراز داشت: ایشان عنایت ویژه ای به حضرت آقا داشتند به گونه ای که به ایشان توصیه می کردند هر سفری را نروند و بدون استخاره هم به این سفرها نروند و در هر فرصتی که داشتند با آقا مراوده داشتند و بیشترین پذیرش را از بیت آقا داشتند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه علما، یادآور شد: علما مرزبانان دین و دژ مستحک اسلام هستد و برای حفظ اسلام وکیان اهل بیت وظیفه خود را به خوبی ایفا می کنند.

وی گفت: مردم مکلف هستند زیربار حکومت جاهل نروند، مردمی که مسؤولان شان امین و صادق نباشند، روی آرامش را نخواهند دید. /924/پ202/ص
ارسال نظرات