۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۸۹۵
مدیر حوزه علمیه ماکو:

‌دروس حوزوی با هدف پاسخگویی به نیاز فرهنگی جامعه طراحی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ماکو گفت: دروس متداول حوزه‌های علمیه برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی عصر معاصر طراحی نشده است.
کلاس درس حوزه علميه
حجت الاسلام ولی سید تاج الدینی، مدیر حوزه علمیه ماکو، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: درس‌های متداول حوزوی جوابگوی نیازهای فرهنگی معاصر نیست به همین منظور در سال‌های گذشته فکر و ایده تغییر و تحول در محتوای کیفی و علمی دروس حوزه به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به تلاش روحانیون برای دست‌یابی به علم روز و متناسب با نیاز جامعه‌ گفت: علما و بزرگان حوزه به صورت خود‌جوش و غیر رسمی وارد میدان‌های جدید شده و از ابزارهای مختلف در راستای اعتلای محتوایی دروس حوزوی گام‌های جدی برداشته‌اند.

حجت الاسلام سید‌تاج الدینی تصریح کرد: اگر چه هنوز برای رسیدن به جایگاه ایده آل فعالیت و تلاش های متسمر لازم است، اما علما و روحانیت توانسته‌ است بخشی از نیازهای این عرصه را در شرایط کنونی پاسخگو باشد.

این مسؤول با بیان این‌که تاکنون برنامه‌ریزی تخصصی درباره فعالیت‌های فرهنگی و حوزوی صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: بدون شک کم و کاستی‌های وجود دارد که جبران آنها، نیازمند حمایت‌های جدی از سوی مسؤولان و پای کارآمدن متخصصان این عرصه است.

مدیر حوزه علمیه ماکو در پایان با تاکید بر این‌که یکی از راه‌های خنثی‌کردن فعالیت‌های فرقه‌ای تبلیغ و روشنگری صحیح است، اظهار داشت: برای موفقیت در امر تبلیغ جهت مقابله با تحرکات فرقه‌ای ضرورت به کارگیری افراد کارکرده و متخصص ضروری است و باید قبول کرد که هر مبلغی توانایی فعالیت در این عرصه را نخواهد داشت./936/ت303/س
ارسال نظرات