۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۴۹۰۴
آیت الله جوادی آملی:

عواقب تعرض به قرآن کریم دامن گیر آل سعود و آل خلیفه خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی، با اشاره تعرض و گستاخی آل سعود نسبت به قرآن کریم و اماکن مقدس، این اقدامات را محکوم کرد و گفت: عاقبت این کار دامن آنها را خواهد گرفت.
آيت الله عبدالله جوادي آملي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با محکوم کردن جنایات آل خلیفه و آل سعود و تعرض به قرآن کریم، خطاب به آنها گفت: شما الان عامدا و عالما قرآن ها را می سوزانید، مساجد را ویران می کنید، اما اگر ایران بخواهد اصلاحات ادبی روی قرآن انجام دهد، داد و واویلایتان در می آید و می گویید ایران دارد قرآن را تحریف می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه عاقبت فرعون مصر باید برای شما درس عبرت باشد، ابراز داشت: آل خلیفه و آل سعود با این کارها و اقدامات خود را به آتش می‌کشند، مگر ممکن است قرآن سوزی و تعرض به مساجد و اماکن مقدس بدون عواقب باشد.

مفسر قرآن کریم در ادامه تفسیر سوره مبارکه مؤمنون، با اشاره به آیاتی تصریح کرد: مرگ پوسیدن نیست، مرگ آغاز هجرت است و از پوست به در آمدن است نه پوسیدن.

وی با بیان اینکه در دنیا باید بر اساس نگاه «قد افلح من تزکی» زندگی کرد، تاکید کرد: آیات و روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد و ما باید به آن توجه کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی، با بیان اینکه مؤمنان در آخرت خدا را با چشم دل و جان می بینند، ابراز داشت: ذات اقدس اله در قیامت با ظهور بیشتری تجلی می کند، اما عده ای همان گونه که قیامت را منکر می شوند لقاءالله را نیز منکر می شوند، این یک عقیده انحرافی است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تشریح موانع قبول ایمان از دیدگاه قرآن کریم یادآورشد: منکرین معاد می‌گویند با مرگ انسان، همه چیز تمام می شود، در حالی که این مساله با فلسفه خلقت در تضاد است و حکمت خدا اقتضا می کند که حساب و کتاب و روز حساب و قیامتی در کار باشد تا انسان ها نتیجه اعمال و کردار خود را ببینند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ اشتباهی در عالم خلقت وجود ندارد و هر انسانی نتیجه عمل خود را می بیند، تصریح کرد: عمل نابود نمی شود، هر عملی دامن گیر صاحبش می شود و هر نفسی نیز در گرو اعمال خودش است.

وی یادآورشد: اینکه خیلی ها دلشان می خواهد کار مثبت انجام دهند، نماز شب بخوانند و به دیگران نیکی کنند، اما نمی توانند به دلیل این که گرفتار هستند، این افراد ابتدا باید دینشان را ادا کنند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه در دفتر الهی جایی برای ابهام نیست تصریح کرد: قرآن کریم اصرار دارد که مساله معاد را مساله روز کند، اصرار قرآن این است که همه کارها به دست خدا است و روز قیامت حساب و کتابی در کار است و هیچ گونه اشتباهی در خلقت وجود ندارد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات