۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۹۱۹
نماینده ولی فقیه در گیلان:

سیره عملی آیت الله بهجت بهترین الگو برای پرورش طلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان به جایگاه علمی و عرفانی حضرت آیت الله بهجت(ره) اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه باید بیشتر از آثار و سیره عملی این عالم فقید در جهت پرروش طلاب مهذب و عالم بهره گیرند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان استانی در رشت با گرامی‌داشت سالروز ارتحال حضرت آیت الله بهجت(ره) با اشاره به این که گیلان در طول تاریخ مهد پرورش فرهیختگان و علمای بنام بود، گفت:  بزرگان دینی و فرهنگی بسیاری در نقاط مختلف کشور به ویژه گیلان وجود دارد که متأسفانه این شخصیت‌های بزرگ علمی آن گونه که شأن آنها بود به مردم شناسانده نشده اند.

امام جمعه رشت ادامه داد: استان گیلان مهد بزرگان و فرهیختگانی بود، اما این افراد نتوانستند یا در گیلان بمانند و یا ‏اگر می‌ماندند شرایط حاکم آن دوران به گونه‌ای بود که این شخصیت ها را اسیر روش‌های خودشان می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که تجلیل و تکریم از بزرگان یک تکلیف و وظیفه مهم است، گفت: معرفی و شاساندن این چنین بزرگانی تنها با یک بزرگداشت و مراسم انجام نخواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، حضرت آیت الله بهجت(ره) را شخصیتی متعلق به دنیای اسلام دانست و بیان داشت: این مرجع تقلید جهان تنها مربوط به یک استان، کشور و منطقه ای نیست بلکه ایشان متعلق به جهان اسلام بود.

وی با تأکید براین که جامعه امروز ما به ویژه نسل جوان نیازمند شناخت بیشتری از شخصیت حضرت آیت الله بهجت(ره) است، افزود: باید اثرات علمی و مقامات عرفانی این فقید عالی‌قدر بیشتر در اختیار جامعه قرار گیرد.

امام جمعه رشت با تأکید براین که باید یک کنگره ای بین المللی با حضور اندیشمندان و محققان جهانی برای تبیین جایگاه علمی و عرفانی حضرت آیت الله بهجت(ره) باید در کشور برگزار شود، تصریح کرد: امروز همه دنیا باید با سیره علمی و عملی این عالم جلیل القدر آشنا شوند.

وی، با اشاره به این که حضرت آیت الله بهجت(ره) عبد صالح خداوند بود، تصریح کرد: همه اعمال و رفتار این عالم برجسته برای رضای پروردگار خویش بود و حتی یک لحظه نیز از نام خداوند غافل نبود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، سیره علمی و اخلاقی حضرت آیت الله بهجت را بهترین الگو برای مؤمنان دانست و خاطرنشان کرد: اموز آثار این شخصیت برجسته جهان اسلام می تواند چراغ هدایت همه انسان ها به ویژه نسل جوان جامعه برای عبور از مسیر های سخت زندگی باشد.

امام جمعه رشت با تأکید براین که حوزه های علمیه باید بیشتر از آثار و سیره عملی این عالم فقید در جهت پرروش طلاب مهذب و عالم بهره گیرد، گفت: طلاب و روحانیان باید این عالم فقید را الگو و اسوه خود درهمه امور قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که این جانب یک ارادت قلبی به حضرت آیت الله بهجت(ره) داشتم، گفت: دو ‏ماه قبل از ارتحال ایشان به اتفاق خانواده به زیارتشان رفتیم، آن نفس مسیحائی ایشان اثرات ‏خودش را داشت و ما هم همیشه در مظان استجابت دعا همیشه ایشان را دعا ‏می‌کنیم./950/پ202/س
ارسال نظرات