۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۹۳۱

همایش بین المللی آذربایجان و تشیع برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی آذربایجان و تشیع نیمه دوم امسال در تبریز برگزار خواهد شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تراب محمدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: نیمه دوم سال جاری همایش آذربایجان و تشیع به صورت بین المللی برگزار خواهد شد.

وی خاطر‌نشان کرد: مقدمات برگزاری این همایش پس از معرفی شهر تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع طرح ریزی شد و امروز دبیرخانه این همایش در سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به راه افتاده است.

محمدی با بیان این‌که کمیته علمی همایش به ریاست دانشگاه تبریز فعال شده است، ادامه داد: فراخوان مقالات این همایش اواخر هفته آینده در محورها و موضوعات مختلف منتشر می شود.

وی همچنین از برگزاری همایش ملی هنرهای شیعی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: احیای صنایع دستی و هنرهای برخواسته از فرهنگ ایرانی اسلامی یکی از مهمترین رسالت های این سازمان در سال 90 خواهد بود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برگزاری مراسم تجلیل از خادمان تسهیلات سفرهای نوروزی استان، افتتتاح سالن همایش موزه آذربایجان، رونمایی از کتاب نفیس آذربایجان باغ بهشت ایران، افتتاح خانه بازار تبریز و رونمایی از سایت گردشگری استان را از مهم‌ترین برنامه های هفته میراث فرهنگی در آذربایجان شرقی برشمرد.

محمدی ادامه داد: همزمان با هفته میراث فرهنگی مرمت مساجد شاهزاده قاسم سراب، فاطمه الزهرا و مسجد کوچک تبریز پایان یافته در در اختیار عموم مردم متدین و مؤمن استان قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه از راه‌اندازی خانه امیرکبیر در تبریز خبر داد و گفت: این خانه در پشت ساختمان سازمان جهادکشاورزی استان واقع شده که پس از پایان مرمت با عنوان خانه امیرکبیر میزبان خیل دوستداران تاریخ و تمدن تبریز خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات