۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۹۳۴
آیت الله شبستری:

اهمیت مرمت مساجد کمتر احیای اماکن تاریخی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر بازسازی و مرمت امامزاده ها و باقع متبرکه استان گفت: اهمیت مرمت مساجد کمتر اماکن تاریخی دیگر نیست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت ‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مسؤولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و موزه داران تبریز اظهار داشت: تاکید اسلام بر عبرت آموزی از تاریخ گذشتگان به علت ترسیم برنامه ای جامع برای رشد و تعالی بشریت است.

وی با بیان اینکه سفارش خداوند متعال در قرآن کریم مبنی بر گردش و عبرت گیری خاطر نشان کرد: مشاهده آثار تاریخی و بناهای باستانی فارغ از جنجال‌های رسانه‌ای دشمنان اسلام، بسیاری از حقایق را برای بشریت نشان خواهد داد.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به روز جهانی موزه‌ها گفت: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی دارای موزه‌های متعدد و غنی بسیاری است که هر یک کتابی از تاریخ و تمدن شیعی منطقه آذربایجان است.

امام جمعه تبریز با اشاره به موزه آستان قدس رضوی اظهار داشت: موزه‌ها تجلی تاریخ گذشتگان و فضایی برای آشنایی نسل جوانان و نوجوانان با گذشته و هویت ایرانی اسلامی خود است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بقاع متبرکه در نقاط مختلف آذربایجان شرقی، بر تسریع در اتمام مرمت و بازسازی این اماکن متبرکه تاکید کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این قبور مطهر در اوج شکوه قرار دارند و هر روز میزبان دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به آغاز پروژه های متعدد مرمتی در حوزه مساجد تاریخی استان اظهار داشت: اهمیت مرمت مساجد کمتر اماکن تاریخی دیگر نیست، مساجد تاریخی تبریز نمادی از نخستین پایتخت جهان تشیع است.

همچنین تراب محمدی، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان طی سال گذشته و سال جاری پرداخت و اظهار داشت: تاکنون نزدیک به هزار و 800 اثر ثبت ملی شده‌اند که تنها در سال گذشته دویست اثر به ثبت ملی رسیده است.

وی از مرمت سی مسجد تاریخی آذربایجان شرقی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر پانزده بقعه متبرکه در استان بازسازی و مرمت می شوند./935/پ202/س
ارسال نظرات