۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۴۹۳۵
امام جمعه هندیجان:

رعایت حجاب رشد و تعالی مردان و زنان را به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هندیجان با بیان این که مسأله حجاب یکی از مسائل بنیادین و بسیار مهم در جامعه است که باید با حساسیت بیشتری به این موضوع پرداخت، اظهار داشت: رعایت حجاب در جامعه رشد و تعالی زنان و مردان را به‌دنبال دارد.
حجاب و عفاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام عبدالحسین بهبهانی‌پور، امام جمعه هندیجان، روز گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، با بیان این که مسأله حجاب یکی از مسائل بنیادین و بسیار مهم در جامعه است که باید با حساسیت بیشتری به این موضوع پرداخت، اظهار داشت: رعایت حجاب در جامعه رشد و تعالی زنان و مردان را به‌دنبال دارد و زنان با مصونیت بیشتری می‌توانند در جامعه به فعالیت‌های اجتماعی بپردازند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان در ادامه سخنان خود، افزود: عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه بی‌شک جامعه را به سمت تباهی و افول می‌کشاند؛ نپرداختن و عدم توجه به مسائل حجاب و عفاف باعث می‌شود پایه‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه با مشکل مواجه شود.

امام جمعه هندیجان تصریح کرد: ریشه تقوا در جامعه به فلسفه حجاب گره می‌خورد، در همین راستا افرادی در جامعه وجود دارند که نمی‌خواهند حجاب را به عنوان فرهنگ بپذیرند؛ تمام کارکنان در ادارات باید عفاف و حجاب را رعایت کنند و در صورت عدم توجه به این مسئله با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه هندیجان اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد با امر به معروف و نهی از منکر با متخلفان در این زمینه برخورد کند؛ در صورتی که شاهد ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم باشیم سریعاً با خاطیان برخورد قانونی و قضایی می‌شود.

حجت الاسلام بهبهانی‌پور با بیان این که در راستای رفاه حال دانشجویان باید خوابگاهی ویژه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور احداث شود، ابراز داشت: آنچه در مسئله فرهنگ مردم مهم است و اهمیت دارد، باورهای دینی مردم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان با تأکید بر این که شورای فرهنگ عمومی تبیین الگوی فرهنگی برای جامعه را بر عهده دارد، ادامه داد: باید با دقت و حساسیت زیادی در برنامه‌ریزی فرهنگی وارد شد و هوشیار و مواظب باشیم الگویی نادرست به جامعه ارائه نشود.

امام جمعه هندیجان، توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی را از اولویت‌های دولت برشمرد و تصریح کرد: در حوزه اخلاق اسلامی الگوهای خوبی داریم و از این مهم‌تر این است که ما عملاً اخلاق اسلامی را به عنوان کارگزاران رعایت کنیم./9455/پ202/ص
ارسال نظرات