۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۹۷۱

77 درصد معتکفان آذربایجان شرقی بانوان هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته 77 درصد معتکفان را خواهران و بقیه را آقایان تشکیل می داد.
حجت الاسلام عظيمي، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه ستاد برگزاری اعتکاف گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با رهنمودهای ولایت فقیه، تفسیر عملی آیات قرآن در بسیاری از ابعاد تحقق یافته است.

وی رهبری ولایت فقیه، برگزاری نمازهای جمعه و برگزاری سنت حسنه اعتکاف را از دلایل اصلی تحقق و تفسیر عملی قرآن عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: در سال گذشته 11هزار و 282 نفر معتکف در استان داشتیم که از این تعداد 77 درصد را خواهران و بقیه را آقایان تشکیل می داد.

وی گفت: 33 مسجد تبریز و 88 مسجد استان پذیرای جمع معتکفان بود که 25 درصد از آنان را افراد دارای سطح علمی لیسانس و بالاتر و 49 درصد را دانشجویان و دانش آموزان تشکیل می دادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه های اعتکاف، خواستار همراهی ملموس دستگاههای دولتی و اجرایی با این مساله شد و اظهار داشت: در سال جاری تمرکز برنامه های فرهنگی در حوزه برنامه های اعتکاف بیشتر است و این برنامه ها با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

وی همچنین اقامه نماز جماعت، برگزاری حلقه های معرفت، برپایی برنامه های فرهنگی را از سایر موارد مورد توجه این اداره کل در برنامه ای سالجاری عنوان کرد./935/د102/ص
ارسال نظرات