۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۰۴۹۹۰
استاد حوزه خواستار شد:

نظارت دقیق بر رفتار طلاب در ساعت‌های تعطیلی دروس

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم خواستار برنامه‌ریزی مناسب با تعطیلی مدارس و غیبت طلاب شد و نظارت دقیق بر رفتار طلاب در ساعت‌های تعطیلی دروس را ضروری دانست.
هفتمين اجلاس اساتيد سطح يک حوزه علميه قم

  
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نقی منفرد، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در میزگرد شیوه‌های ارتقای اموز آموزشی تربیتی طلاب حوزه‌های علمیه، خواستار برنامه‌ریزی مناسب با تعطیلی مدارس و غیبت طلاب شد و نظارت دقیق بر رفتار طلاب در ساعت‌های تعطیلی دروس را ضروری دانست.
 
وی با اشاره به مسائل اجتماعی طلاب، ابراز داشت: با همه دقت‌هایی که نسبت به ورودی حوزه صورت می‌گیرد، افرادی در میان طلبه‌ها هستند که سنخیتی با ذی طلبگی ندارند و از فرصت‌های به دست آمده، سوء استفاده می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منفرد گفت: پیامدهایی در ساعت‌های خلوت مدرسه که مسؤولی وجود ندارد و فعالیت‌های تحت نظارت نیست، پیش می‌آید که زمینه‌های لازم را برای نامطلوب کردن وضع مدرسه فراهم خواهد کرد.
 
وی یادآور شد: البته طلابی که وارد مدارس علمیه می‌شوند از نظر درسی و رعایت ذی طلبگی در پایه‌های اول، دوم و سوم، بسیاری از مسائل را رعایت می‌کنند، اما وقتی وارد پایه چهارم، پنجم و ششم ‌شوند، آن اهمیت‌ها کنار می‌رود.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این‌که کم شدن حساسیت‌ها، سبب ایجاد روحیه بی‌تفاوتی در طلاب نسبت به حوزه، درس طلبگی، ذی طلبگی و در ادامه خروج از حوزه پیش می‌آید، خواستار نظارت دقیق بر عملکرد طلاب شد.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر نظارت‌های لازم بر عملکرد و فعالیت‌های طلاب در ساعت‌های تعطیل مدارس علمیه صورت نگیرد، برخی از این رهگذر یا از حوزه بیرون می‌روند و یا اگر در حوزه بمانند، عنصر مفید و مؤثری برای جامعه اسلامی نخواهند بود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین منفرد خواستار حضور مسؤولان مدارس در ساعت‌های تعطیل به ویژه‌ شب‌ها در مدارس و نظارت بر فعالیت طلاب شد و گفت: مسؤولان بدون اعلام قبلی وارد مدرسه شوند و کارهای طلاب را زیرنظر بگیرند.
 
وی همچنین برنامه‌ریزی مناسب با تعطیلی مدارس و غیبت طلاب را ضروری دانست و با بیان این‌که در ایام نوروز تعطیلات محدود و غیبت‌های مجاز افزایش می‌یابد که هیچ سنخیتی با هم ندارد، چاره‌اندایشی در این زمینه را ضروری دانست.
 
این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای کاهش تعطیلات و حضور مستمر طلاب در سر کلاس درس، زمانی که بستر مناسب برای تعطیلات فراهم است، درسی برپا نشود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات