۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۰۱۰
نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان:

خودشناسی قدم اول موفقیت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: وقتی ما خودمان و مسؤولیت هایی را که خداوند به عهده مان گذاشته است را فراموش کرده ایم، آمریکا قیم ما می شود و اینچنین فجایعی در بحرین، لیبی و مصر به وقوع می پیوندد.
غياث الدين طاها محمدي ، نماينده ولي فقيه در استان همدان


حجت الاسلام و المسلمین غیاث الدین طاها محمدی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، در نشست طلاب و فضلای این استان در قم گفت: طلاب با تشکیل جلسات و نشست های مختلف از تحولات جهان اسلام و مشکلات و مسائل روز مطلع شوند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث«یدالله مع الجماعه» افزود: اگر بنا باشد هر کسی تکروی کند، هرگز موفق به حل مشکلات و مسائل خود و دیگران نخواهیم شد، زیرا خداوند برکت خود را در همراهی با جماعت و مردم قرار داده است.

امام جمعه همدان با تبیین سنت الهی«ان مع العسر یسری» اظهار داشت: اگر طلاب رنج و سختی نکشند و با مشکلات جامعه آشنا نشوند، هیچگاه نمی توانند به صورت شایسته مردم را راهنمایی کرده و مشکلات مردم را حل کنند.

وی با بیان این که امروز روحانیت هم از سوی دوستان و هم از سوی دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: ما باید به خودمان متکی باشیم و مشکلاتمان را خودمان حل کنیم، اگر روحانیت نتواند مشکلات خود را حل کند، نمی تواند مشکلات جامعه را حل کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی یادآور شد: در میان هزاران رشته علمی که در دانشگاه ها تدریس می شود، علم خدا شناسی در اولویت قرار دارد، زیرا انسان برای«معرفة الله» آفریده شده است، و برخی در تفسیر آیه«و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون»، «لیعبدون» را«لیعرفون» معنی کرده اند.

وی قدم اول موفقیت یک طلبه را، خودشناسی دانست و تأکید کرد: اگر به حقیقت وجودی خودمان پی نبریم و خودمان را نشناسیم، هر قدر شعار خداشناسی سر دهیم، کذب است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان تصریح کرد: وقتی ما خودمان و مسؤولیت هایی را که خداوند به عهده مان گذاشته است، فراموش کرده ایم، آمریکا قیم ما می شود و اینچنین فجایعی در بحرین، لیبی و مصر به وقوع می پیوندد.

شایان ذکر است، در ابتدای این نشست، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نماینده طلاب و فضلای همدان در مجمع طلاب حوزه های علمیه، در سخنانی از طلاب، فضلا و دیگر اقشار جامعه دعوت کرد، برای نابودی رژیم سفاک آل خلیفه و همدردی با مردم مظلوم بحرین به مدت سه روز روزه بگیرند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به نمایندگی از طلاب و فضلای همدان از استاندار همدان به دلیل امضای نامه موسوم به«حمایت استانداران از رییس جمهور» انتقاد کرد و گفت: لازم است همه افراد، جریان ها و نهادها، گوش جان به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی دهند./919/پ201/ص

ارسال نظرات