۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۵۰۹۰

نخستین همایش تجلیل از اساتید حوزه علمیه خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش هم اندیشی و تجلیل از اساتید حوزه علمیه خراسان جنوبی، روز گذشته در بیرجند برگزار شد.
حجت الاسلام رضايي، امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي، امام جمعه بيرجند
به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین همایش هم اندیشی و تجلیل از اساتید حوزه علمیه خراسان جنوبی روز گذشته با حضور امام جمعه و مسؤول دفتر نمایندگی حوزه علمیه خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

در این همایش، حجت الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرجند با بیان اینکه طلاب باید با علوم و ابزار روز آشنا باشند تا بتوانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند، ابراز داشت: بنابراین ایجاد یک تحول علمی در حوزه ها، ضروری است.

وی اظهار داشت: امروز در جهان جادوگران و رمالان، دین هایی دروغین ترویج می کنند که حوزه های علمیه در این زمینه وظیفه روشنگری به مردم را دارند.

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: به برکت انقلاب و امام راحل(ره) حوزه های علمیه به اندازه 400 سال پیشرفت کرده که باید از این پیشرفت در همه عرصه های اداره جامعه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه روحانیان باید افرادی با سواد و عالم به مسائل روز باشد چرا که علم ارزش فراوانی در جامعه دارد، خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه و طلاب زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) هستند بنابراین باید طلابی عالم و آشنا با علوم روز پرورش دهند.

حجت الاسلام رضایی افزود: قران کریم برای هیچ قشر و گروهی برتری قائل نیست مگر برای افراد متقی و عالمان که به همین دلیل حدود 700 آیه در قرآن مربوط به علم و عالم است و همین موضوع ضرورت تحقیق و پژوهش در طلاب حوزه ها را مضاعف کرده است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: روحانیان حتما باید برای رشد علمی خود برنامه ریزی داشته باشند تا بتوانند جایگاه علمی روحانیت را در جامعه اثبات کنند

حجت الاسلام رضایی یادآور شد: در مر کز استان و شهرستان ها باید جلسات و کارگروه هایی دقیق در راستای پیشرفت و تعالی حوزه و روحانیون برگزار شود.

گفتنی است در پایان مراسم از 120 نفر از اساتید حوزه علمیه استان اعم از برادر و خواهر تجلیل شد./934/د102/ص
ارسال نظرات