۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۱۴۱

عشایر خوزستان با امام جمعه اهواز دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ عشایر عرب استان خوزستان با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، دیدار کردند.
عشایر خوزستان با امام جمعه اهواز دیدار کردند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عشایر خوزستان با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، دیدار کردند.

آیت‌الله موسوی جزایری در این دیدار، بصیرت را تنها راه شناسایی توطئه های دشمنان دانست و تأکید کرد: شما عشایر غیور خوزستان، با بصیرت خود که همان عامل شناسایی دسیسه های دشمنان است، در برابر توطئه های داخلی و خارجی مستکبران ایستادگی کرده اجازه ندادید که نظام اسلامی دچار چالش و دگرگونی شود.

وی با اشاره به قیام های مردمی کشورهای مسلمان، خاطر نشان کرد: ملت های جهان به روشنی شاهد گسترش این قیام ها در کشورهای مسلمان عربی هستند و گسترش این قیام ها تنها به برکت قیام و ایستادگی مردم ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که امروزه این قیام به الگویی برای جهانیان دارد.

آیت الله موسوی جزایری،  اذعان داشت: برای پیروز شدن قیام های مردمی کشورهای مسلمان عربی چند قدمی دیگر باقی نمانده؛ از این رو مردم مسلمان کشورهای عربی باید با گسترش و ادامه دادن این قیام ها حکومت طاغوتی و ستم شاهی استکبار را در هم کوبند.

وی با اشاره به اعزام دو کشتی از سوی ایران برای اعلام حمایت از مردم بحرین، گفت: در این چند روز اخیر جوانان و دانشجویان غیرتمند آبادان و بوشهر برای اعلام حمایت از مردم بی گناه بحرین سوار بر کشتی شده و برای حمایت از آنان عازم کشور بحرین شده، آن هم بدون هیچ گونه تجهیزات نظامی و جنگی، که این مسأله نشان دهنده غیرت این دانشجویان در قبال هم نوع خود است.

حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، نیز در دیدار عشایر خوزستان با آیت الله موسوی جزایری،با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات بیت مقدس و شهدای بسیج عشایر خوزستان، اظهار داشت: سرافرازی ایران در این برهه از زمان به برکت جان فشانی های آن بزرگواران در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی به تعداد شهدای عشایر در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس عشایر سرافراز ایران اسلامی احساس تکلیف کرده و برای دفاع از کیان اسلامی روانه جبهه های نبرد حق علیه باطل شده و اجازه ندادند گردی از خاک ایران اسلامی بر روی پوتین های سربازان بعثی باقی بماند که ثمره این رشادت ها تقدیم 472 شهید به انقلاب اسلامی ایران است.

شاهوار پور، با بیان این که در خوزستان بیش از 200 هزار عشایر وجود دارد که بیش از 35 هزار نفر این عشایر،عضو بسیج عشایر هستند، ابراز داشت: بسیج شجره ای طیبه است که همچون بالی برای به پرواز درآمدن کشور و فتح قله های رفیع موفقیت مؤثر است و این عشایر غیور با عضویت در آن به سرافرازی و سربلندی نظام اسلامی کمک می کنند.

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، به تهاجمات گسترده فرهنگی دشمنان اشاره کرد و اذعان داشت: دشمنان همواره در تلاش برای گمراه کردن جوانان و نوجوانان از راه دین و قرآن هستند و برای اجرایی کردن این مسأله دست به انجام هر اقدامی می زنند و شما عشایر غیور باید با هوشیاری و آگاهی فرزندان خود را به نحو مطلوبی تربیت کرده و توطئه های آنان را خنثی کنید.

این مقام مسؤول، در پایان سخنان خود، با بیان این که بیشتر عشایر خوزستان در مناطق محروم و فاقد زیر ساخت های مذهبی زندگی می کنند، بیان داشت: طلاب و روحانیان باید با هجرت به مناطق محروم، عشایر را با مسایل روز دنیا و احکام شرعی آشنا کنند و زیر ساخت های مذهبی مناطق محروم را آباد کنند؛ چرا که در این برهه از زمان، دشمنان با شدت در تلاش برای از بین بردن آرمان های انقلاب اسلامی ایران هستند و بهترین مکان از منظر دشمنان برای اجرایی کردن این مسأله ضربه زدن به مناطق حاشیه خوزستان و نفوذ در عشایر غیور خوزستان است./9465/پ202/ص

ارسال نظرات