۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۱۵۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

پاسداشت اندیشه مهدویت رسالت مهم منتظران در عصرغیبت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، پاسداشت اندیشه مهدویت را از رسالت‌های مهم منتظران در عصرغیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه‌ای که منتظران عهده دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در گفتمان دینی که با موضوع مهدویت در گرگان برگزار شد، پاسداشت اندیشه مهدویت را از جمله رسالت های مهم منتظران در عصرغیبت دانست و گفت: نخستین وظیفه ای که منتظران عهده دار آن هستند، حفاظت و صیانت از اندیشه مهدویت است چون اندیشه مهدویت حافظ و نگهدار منتظران است.

وی، معرفت بخشی مردم نسبت به امام زمان(ع) یکی از مهم‌ترین راه‌های پاسداشت اندیشه مهدویت دانست وخاطرشان کرد: چون امام، امام همه اقشار جامعه است و باید همه به او شناخت کامل داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که امروز متولیان دینی و فرهنگی نظام اسلامی رسالت سنگینی دراین خصوص دارند، ادامه داد: اگر جامعه اسلامی مردم را نسبت به امام و حقیقت و اهدافش آشنا کند و پایه های معرفتی آنها را با معرفت های عقلانی محکم نماید استواری و تداوم اندیشه مهدویت را در میان منتظران تضمین خواهد کرد.

حجت الاسلام ولی نژاد، جهت‌دهی و شور مهدوی در میان مردم را از دیگر وظایف متولیان دینی جامعه اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر برنامه‌های دینی با محوریت مهدویت می‌تواند زمینه تقویت شور و شعور مهدوی را در سطح عموم جامعه تقویت‌ کند.

وی با اشاره به این که بر اساس روایات دینی اعتقاد به امام مهدی(عج) و ظهو تنها مختص شیعه نیست، گفت: بلکه همه گروه هایی که اعتقاد به اسلام دارند به آن معتقدند ولی در مکتب شیعه مهدویت چهره خاصی دارد که در روایات فراوانی از آن به میان آمده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود بصیرت، دشمن شناسی، شبهه شناسی و حرکت آگاهانه در مسیر دست یابی به جامعه ایده آل مهدوی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که بصیرت و معرفت حقیقی به فلسفه وجودی مسائل از بین می رود به یقین بسیاری از اندیشه های حیات بحش دین مبین اسلام دستخوش انحراف و تحریف‌های جدی خواهد شد.

حجت الاسلام ولی نژاد، بصیرت دینی را لازمه جلوگیری از ورود خرافه و بدعت در اندیشه مهدوی دانست و تصریح کرد: همچنین بر تقویت بصیرت باید براساس مبانی صریح اسلام و احکام موجود حرکت کنیم و در نهایت مشکلات موجود را شناخته و در برابر آن ایستادگی کنیم و نگذاریم دشمن از خلأ‌های موجود در راستای رسیدن به اهداف شوم خود و به دست گرفتن آینده جهان استفاده کند.

وی با تأکید براین که براساس اندیشه مهدویت، آراستگی به عدالت و تقوای الهی، بردباری، اصلاح‌طلبی، ظلم‌ستیزی و تلاش برای استقرار عدالت ناب در جامعه بشری از شاخص‌های اساسی منتظر واقعیِ منجی مصلح است، خاطرنشان کرد: باید مؤلفه‌های یک جامعه منتظر به خوبی برای عموم جامعه تبیین شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از افراد جامعه اسلامی با وظیفه اصلی یک منتظر واقعی آشنا نیستند، خاطرنشان کرد: متولیان دینی جامعه باید اقشار مختلف را با وظیفه یک منتظر آشنا سازند تا شاهد جامعه‌ای مهدوی باشیم./950/پ202/س
ارسال نظرات