۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۱۷۳
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی:

نقش تبلیغی روحانیت ‌در پیشگیری از وقوع جرائم چشمگیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان شرقیگفت: تأثیر فعالیت دینی یک روحانی و مبلغ توانمند در منطقه‌ای از شهر چنان ملموس است که شاید با دیگر راهکارهای فرهنگی نتوان به این نتیجه مطلوب رسید.
حجت الاسلام مالک اژدر شريفي، رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي اعزام مبلغ، تبليغ
حجت‌الاسلام مالک اژدر شریفی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح نقش روحانیت در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: مساله حبس‌زدایی و پیشگیری از وقوع جرم یکی از سیاست‌های کلی و مهم دستگاه قضای کشور در سال های متمادی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: راهکارهای متعددی برای تحقق این هدف پیگیری شده که هر یک تا حدودی نتیجه بخش بوده اند، اما هیچ یک به اندازه گسترش معنویت، اخلاق و نقش دین در زندگی بشر مؤثر نبوده است.

حجت الاسلام شریفی ادامه داد: اعتقاد بر این است که بایستی یک عامل درونی در انسان مانع زیر پا گذاشتن قانون و یا قانون‌گریزی باشد، که البته این مسأله بدون توجه به نقش دین در زندگی محقق نخواهد شد.

وی نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در پیشگیری از وقوع جرم و حبس‌زدایی را انکاناپذیر دانست و گفت: تأثیر فعالیت دینی یک روحانی و مبلغ توانمند در منطقه‌ای از شهر چنان ملموس است که شاید با دیگر راهکارهای فرهنگی نتوان به این نتیجه مطلوب رسید.

رییس کل‌ دادگستری آذربایجان شرقی برگزاری نشست‌های اخلاقی، عقیدتی، معنوی و فعالیت هیأت‌های حسینی و مجالس سخنرانی و موعظه از سوی روحانیت را لازمه حفظ سلامت روانی و اخلاقی جامعه دانست و اظهار داشت: تعامل حوزه های علمیه و تشکیلات قضایی بایستی بیش از وضعیت امروز باشد.

حجت الاسلام شریفی تصریح کرد: حوزه های علمیه ضمن تعامل در مسائل قضائی و فقهی، بایستی در زمینه های اجتماعی و فرهنگی نیز با قوه قضائیه همکاری و تعامل نزدیک داشته باشند، ظرفیت حوزه‌های علمیه ایجاب می کند در مسائل فرهنگی کشور ورود پیدا کرده و نقشی تاثیرگذار داشته باشد./935/ت302/س

ارسال نظرات