۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۵۱۷۷
سوم خرداد؛

نشست تخصصی رابطه فلسفه با سینما در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی رابطه فلسفه با سینما به همت گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خسروپناه


حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، مدیرگروه فلسفه و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نشست تخصصی رابطه فلسفه با سینما خبر داد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سال‌هاست پیرامون فلسفه مضاف به تحقیق و پژوهش پرداخته و دو جلد کتاب با عنوان فلسفه مضاف را منتشر کرده است.

وی افزود: براساس هر یک از موضوعات مشخص شده، قرار است کتاب‌های مستقلی همچون فلسفه پزشکی، فلسفه فلسفه اسلامی، فلسفه خانواده، فلسفه سینما، تحقیق و منتشر شود که کتاب فلسفه فلسفه اسلامی از این مجموعه به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام خسروپناه خاطرنشان کرد: براساس پژوهش‌های انجام شده در زمینه فلسفه مضاف، قرار است نشست‌های تخصصی با عنوان فلسفه‌های مضاف برگزار شود که در زمینه فلسفه هنر اسلامی تاکنون دو نشست برگزار و استقبال خوبی هم از آن شده است.

دبیر علمی نشست تخصصی رابطه فلسفه با سینما با بیان این‌که نشست‌های تخصصی پیرامون موضوعات فلسفه‌های مضاف به صورت تک سخنران برگزار می‌شود، گفت: در این نشست تخصصی استاد مسعود فراستی، منتقد سینمای ایران سخنرانی خواهد کرد.

وی همچنین اضافه کرد: پاسخ به پرسش‌های حاضران از دیگر بخش‌های این نشست تخصصی است که سه‌شنبه، سوم خرداد از ساعت 17:30 تا 20 در سالن معرفت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به نشانی قم ـ بلوار 15 خرداد ـ کوچه شهید میثمی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ فلسفه مضاف به پدیده‌ها و حقایق از سنخ دانش درجه اول است که با نگرش فیلسوفانه به تحلیل عقلی موضوع معین یعنی واقعیت خارجی یا ذهنی می‌پردازد مانند فلسفه حیات، فلسفه زبان، فلسفه ذهن، فلسفه نفس، فلسفه معرفت، فلسفه دین و مانند آن. /920/پ202/ع

ارسال نظرات