۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۲۲۷
امام جمعه اصفهان:

حضرت زهرا حجت حجت‌های خداوند است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به جایگاه حجت بودن ائمه اطهار‌(ع) بر مردم‌ گفت: حضرت زهرا‌(‌س) حجت حجت‌های خداوند است.
1/ آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان، صبح امروز در کنگره ملی فاطمه‌شناسی با اشاره به ابعاد شخصیتی و تاثیر‌گذار حضرت فاطمه‌(س) گفت: زهرای مرضیه‌(س) حجت الحجج خداوند است.

وی با بیان این‌که ائمه حجت مردم هستند، ادامه داد: ائمه می توانند شناخت جامعی نسبت به همدیگر داشته باشند و خودشان الگو و حجت خود را حضرت زهرا‌(س) می دانند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: این دردانه هستی نه تنها افتخار آفرین برای زنها بلکه افتخارآور برای بشریت و مایه افتخار خداوند است.

امام جمعه اصفهان جمعه اصفهان گفت: نخستین شخص که وارد بهشت می شود، حضرت زهرا‌(س) خواهد بود و این اول بودن در آخرت نشان دهنده اول بودن ایشان در این جهان است.

وی ادامه داد: اول بودن در آخرت نشان دهنده علو بودن در این دنیا است چرا که آخرت باطن اعمال انسان است.

وی ابراز داشت: حضرت فاطمه در مدت کوتاه عمر خود به مقامی رسید که هم شان پیامبر (ص) است و از همین رو بنا بر روایات اسلامی همراه پیامبر‌(ص) و پیش از ایشان وارد بهشت می‌شوند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به جایگاه اول پیامبر‌(ص) در خلقت، خاطر‌نشان کرد: حضرت زهرا‌(س) پاره تن پیامبر (ص) است و برهمین اساس خود پیامبر ایشان را در ورود به بهشت بر خود مقدم می دارند./965/پ202/س

ارسال نظرات