۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۲۳۸

نشست تحول در علوم انسانی در مدرسه شهیدین قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی تحول در علوم انسانی با سخنرانی حجت الاسلام خسروپناه در مدرسه علمیه شهیدین قم برگزار و نقش حوزه و حوزویان در این عرصه به بحث و بررسی گذاشته شد.
عکس آرشيو
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی تحول در علوم انسانی یک شنبه شب با سخنرانی حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه از اساتید و صاحبنظران حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه علمیه شهیدین قم برگزار شد.

حجت الاسلام خسروپناه از اساتید حوزه علمیه قم در این همایش به بررسی علمی این مساله پرداخت و نقش حوزویان را در راستای اسلامی کردن علوم انسانی بسیار برجسته و حائز اهمیت خواند.

حجت الاسلام خسروپناه در پاسخ به سؤالی در باره نقش حوزه و حوزویان در تحول علوم انسانی، تاکید کرد: حوزویان در این عرصه رسالتی بس سترگ و مهم عهده دار هستند و بایستی با توجه به نیازهای فقه را بالنده و پویا کنند.

وی از طلاب و روحانیان حوزه خواست برای گام نهادن در این وادی ابتدا نیازها و وضع موجود را بسنجند و سپس با ترسیم وضع مطلوب برای رسیدن به این نقطه تلاش و برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام خسروپناه علوم انسانی را دوای درد جوامع اسلامی ندانست و با انتقاد از تدریس این علوم در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور، فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت تحول در علوم انسانی را راهبردی و کلیدی توصیف کرد.

این عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معقتد بود حوزه برای ایفای نقش در عرصه تحول علوم انسانی باید برای اسلامی سازی یک سری علوم انسانی به صورت مستقیم وارد عمل شود و در یک سری علوم نیز با شیوه تبیین مبانی وارد کارشود.

حجت الاسلام خسروپناه با تحسین پیشرفت ها و اقدامات بسیار خوبی که در حوزه های علمیه به ویژه در دوران زعامت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی انجام شده است، این اقدامات و تلاش ها را برای رسیدن به نقطه مطلوب ناکافی دانست و از تمامی حوزویان خواست نقش و رسالت خود را در این عرصه مهم به درستی ایفا کنند.

گفتنی است نشست علمی تحول در علوم انسانی به همت مدرسه علمیه شهیدین قم، یک شنبه شب با حضور طلاب و روحانیان در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد . /924/پ202/ص
ارسال نظرات