۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۲۴۴

برگزاری مراسم میلاد حضرت فاطمه در 50 امامزاده شاخص مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری مراسم میلاد حضرت فاطمه(س) در 50 امامزاده شاخص استان خبر داد.
امامزاده
حجت الاسلام سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه(س) از برگزاری جشن میلاد این بانوی نمونه اسلام در 50 امامزاده شاخص در استان خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود به شخصیت این بانوی بزرگ اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک بانوی اثرگذار با توجه به حفظ حجاب و عفاف در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی نقش آفرینی کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که این حضرت مسؤولیت‌پذیری، دلسوزی، مهربانی و ایثار، تقوا و تربیت فرزندانی همچون حسن و حسین‌(ع) و حضرت زینب(س) را برعهده داشت، افزود: این روش حضرت فاطمه زهرا (س) باید سرمش قرار گیرد، چون ایشان شیوه و روش زندگی را به همگان آموخت. 

حجت الاسلام سهرابی، شناخت منزلت حضرت فاطمه(س) را از مهم‌ترین وظایف آحاد جامعه اسلامی دانست و گفت: همه ما باید با آگاهی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بانوی نمونه اسلام در ابعاد مختلف زندگی یک مسیر خداگونه را طی کنیم.

وی افزود: هر چند دسترسی به مقام آسمانی آن حضرت غیرممکن است ولی تکیه به شخصیت حضرت فاطمه(س) می تواند مسیری مناسب در رسیدن به اهداف بلند زندگی دنیوی و اخروی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، دفاع از ولایت را یکی از شاخصه‌های مهم حضرت فاطمه زهرا(س) عنوان کرد و افزود: ایشان در راه دفاع از ولایت و احقاق حق و برای نمایاندن حق هیچ گاه از پای ننشست و وظیفه خود را به خوبی انجام داد.

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) در اوج خفقان و استبداد دستگاه آن دوران به دفاع از ولایت و امامت برخاست، تصریح کرد: امروز حرکت نورانی و ارزشمند آن حضرت به عنوان بنیانگذار ولایت و امامت استمرار دارد.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که شخصیت حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای جوانان است، گفت: این بانوی بزرگوار دارای ویژگی‌های برجسته بسیاری نظیر فداکاری، ایثار و شجاعت است که باید این ویژگی‌های شخصیتی به درستی تبیین و تحلیل شود.

وی ادامه داد: سراسر زندگانی صدیقه طاهره‌(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است و سخن گفتن از فاطمه، فراتر از اندیشه بشرى است، لذا باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش یافت. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه‌(س) در نزد مسلمانان برترین و والا‌ترین بانوی جهان در همه قرون و اعصار است، گفت: حضرت زهرا(س) فضائل فراوانی دارند که در وصف نمی گنجد و از فضائل آن بانوی گرامی این است که پروردگار عالم در ازل با همه اسماء‌ و صفات خود تجلی کرده است و در نتیجه حضرت زهرا‌(س) با اسماء و صفات الهی نزول کرد و پا در عرصه این دنیا نهاد و‌ در این دنیا از نظر علمی به مرتبه ای رسیده است که «مصحف فاطمه» از او به یادگار مانده است./950/پ202/س
ارسال نظرات