۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۳۲۶
تا پایان سالجاری؛

استاد‌سراهای حوزه علمیه آذربایجان غربی به 30 باب می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: تا پایان امسال تعداد استادسراهای حوزه های علمیه استان به 30 باب افزایش می یابد.
ساخت و ساز
حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه میاندوآب، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: تا پایان سال‌جاری تعداد استادسراهای فعال در‌ استان به 30 باب افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر وضعیت عمرانی و رفاهی استادسراهای فعال در استان مطلوب نیست، افزود: رسیدگی به وضعیت عمرانی و رفاهی استادسراها و افزایش تعداد واحدها اولویت اصلی برنامه ریزی حوزه علمیه استان در سال جاری است.

این مقام مسؤول از آغاز عملیات اجرایی احداث 16 واحد استادسرا در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شش واحد از این استاد سراها در شهرهای ماکو، سلماس، میاندوآب و ده واحد نیز در ارومیه در حال آماده سازی است.

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: هم اکنون هشت باب استاد‌سرا در سطح استان وجود دارد که چهار واحد در سلماس و چهار واحد در میاندوآب آماده ارائه خدمات است.

وی با بیان این‌که توسعه و ارتقا‌ی سطح علوم دینی و آموزش نخبگان در حوزه بسترهای خاص خود را می طلبد، افزود: ایجاد حداقل امکانات رفاهی و اجتماعی نیز باید در اولویت‌های برنامه‌ها قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در پایان خواستار حمایت جدی مسؤولان در اجرای هر چه بهتر طرح‌های رفاهی برای حوزویان شد./936/پ202/س

ارسال نظرات