۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۳۲۷
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران آذربایجان غربی:

تعطیلی کامل دروس حوزه در تابستان سبب غفلت علمی طلاب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی با انتقاد از تعطیلی کامل درس و برنامه‌های حوزه‌های علمیه در ایام تابستان گفت: تعطیلی دروس در تابستان سبب غفلت طلاب از مسائل علمی می‌شود.
آموزش _ طلاب
حجت الاسلام محمدرضا غنی زاده، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی، امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به تعطیلی درس‌های رسمی حوزه‌های علمیه در تابستان افزود: با توجه به نیاز طلاب جوان به کسب علوم و معارف بیشتر، نباید در این زمینه به کلاس های رسمی درس اکتفا شود.

وی با بیان اینکه بحث و مطالبه در کنار درس‌های رسمی حوزه می تواند در ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب جوان موثر واقع شود، خاطرنشان کرد: در این راستا حوزه های علمیه می توانند با برنامه ریزی های دقیق در ایام تابستان بستر مناسبی را برای تحقق این امر فراهم کنند.

این مقام مسؤول، تابستان را فرصتی مناسب جهت جبران عقب ماندگی های طلاب جدید اعلام و خاطرنشان کرد: طلاب جدید می توانند با بهره گیری از تعطیلات تابستانی درس‌های خود را مرور کرده و ضعف‌ها را جبران کنند.

حجت الاسلام غنی‌زاده، وظیفه اصلی طلاب را تبلیغ دین برشمرد و تأکید کرد: طلبه‌های‌ سطوح بالا نیز می توانند با در پیش گرفتن امر تبلیغ، آموخته‌های خود را کاربردی کنند.

وی تأکیدکرد: تعطیلی حوزه‌های علمیه در ایام تابستان به صورت عملی امکان‌پذیر نیست چراکه هر هفته طلاب با برگزاری جلسه در حوزه‌های علمیه به بحث و گفت و گو می‌نشینند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به استانی‌شدن مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران آذربایجان غربی و تلاش معاونان فرهنگی مدارس علمیه امسال با برنامه‌هایی از جمله برگزاری جلسات، کلاس‌های تقویتی و همچنین اعزام طلاب به روستاها و نقاط محروم فاصله بین طلاب و درس و حوزه در ایام تابستان کاسته خواهد شد./936/ت302/س
ارسال نظرات