۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۰۵۳۳۰

ساخت سریال شهید باکری در ارومیه کلید خورد

خبرگزاری رسا ـ ساخت سریال شهید مهدی باکری با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ارومیه کلید خورد.
مهدي باکري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد و با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه و رییس شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه تفاهم نامه ساخت سریال شهید مهدی باکری در ارومیه به امضا رسید.

این تفاهم نامه در جلسه شورای اداری استان به امضای ابراهیم فتح اللهی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و همچنین مدیر سیما فیلم،رسید.

فتح اللهی در این مراسم کلید خوردن مجموعه تلویزیونی شهید باکری را به عنوان نماد و سمبل مقاومت، ایثارگری و فداکاری مردم آذربایجان غربی دانست و گفت: در راستای نکوداشت مقام و منزلت شهدای بزرگ و افتخار آفرین آذربایجان غربی، مدیریت عالی استان برنامه های ویژه ای را تدارک دیده است که شروع ساخت مجموعه تلویزیونی شهید باکری یکی از این آنها است.

وی اظهار کرد: شهید باکری به عنوان یکی از فرماندهان دلیر و تاثیر گذار دفاع مقدس حق بزرگی بر گردن آحاد ملت ایران دارد که ساخت مجموعه تلویزیونی شهید باکری گام کوچکی در راستای شناساندن شخصیت والای این شهید بزرگوار و 12 هزار شهید سرافراز استان است.

فتح اللهی بودجه اولیه مجموعه تلویزیونی شهید باکری را50 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:این سریال توسط بهترین گروه های تولیدی سیما ساخته خواهد شد و قابلیت ترجمه به زبان های زنده دنیا و همچنین عرضه در مجامع بین المللی را خواهدداشت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: جمع آوری اطلاعات و مجموعه خاطرات، زندگینامه این شهید بزرگوار از ایام جوانی، دانشجویی، تصدی گری شهرداری و اعزام به جبهه و سال های مقاومت و ایثار در هشت سال جنگ تحمیلی به صورت کامل، سناریوی قوی ای را برای این مجموعه تلویزیونی رقم خواهد زد.

در این جلسه، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و مدیران و مسؤولان دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند./936/پ202/ص
ارسال نظرات