۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۳۳۱
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

دلاورمردی رزمندگان رمز آزادسازی خرمشهر بود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: رهبری و حماسه دلاورمردان رزمنده رمز آزادسازی خرمشهر بود.
خرمشهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار محمدیوسف شاکری، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم امضا تفاهم نامه ساخت سریال شهید باکری در ارومیه گفت: در قرن های اخیر  به ویژه بعد از مرگ محمدخان قاجار، ایران جنگ های بسیاری را به خود دیده که رهبریت سیاسی نظام را با چالش های مختلفی روبرو کرده و منجر به سقوط و اشغال بخشهایی از خاک کشورمان شده است.

وی ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس به برکت رهبری داهیانه امام راحل و همچنین ولایتمداری رزمندگان و دلاورمردان حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست اشغالگران و مستکبران نیفتاد.

شاکری، رهبری و دلاورمردی رزمندگان در دوران دفاع مقدس را رمز پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: صدام با عقبه های بسیار در خرمشهر می خواست بر سر اسلام و انقلاب معامله کند که استقامت و شجاعت رزمندگان که شهادت را سعادت می دانستند، این معامله را به نفع اسلام، قرآن و فرهنگ اهل بیت پایان داد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد: مقاومت و ایستادگی شیرمردان ایران زمین چنان درسی به صدامیان آموخت که فکر عربستان سازی را برای ابدیت از ذهنشان زدود.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که همه شهدای جنگ دفاع مقدس و انقلاب برای حسین بن علی از جان خود گذشتند، اظهار داشت: شهدا با خون خود فرهنگ زهرا (س) را احیا کرده و شالکه شخصیتی مومنان و متدینان را با فرهنگ نبوی، علوی و فاطمی گره زدند.

شاکری تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس و حماسه آفرینی های آن دوران هیمنه استکبار را شکست به طوریکه امروز مدعیان مدنیت از تجزیه و تحلیل جامعه بشریت عاجزند.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت فرهنگ ایثار و شهادت سرافرازی و مسیر حیات طیبه از آن ملت ایران است.

این مقام مسؤول در ادامه به ساخت مجموعه تلویزیونی شهید باکری اشاره و اعلام کرد: این اقدام یک حرکت ماندگار از قهرمان و هنرمندی است که هنرنمایی را از سید الشهدا به ارث برده است.

شاکری، زبان هنر را بهترین ابزار برای فرهنگ و الگو سازی در جامعه دانست و یادآور شد: بطن جامعه از طریق هنر ساخته می شود بنابراین حرکتهای فاخری همچون تولید فیلم از سرداران بزرگ می تواند در جهت دهی های نظام تاثیرگذار باشد.

گفتنی است، تفاهم نامه ساخت مجموعه تلویزیونی شهید باکری بین استانداری و سیما فیلم به امضا رسید.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه، رییس شورای عالی حوزه های علمیه استان و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی،عضو خبرگان رهبری، وحید جلال زاده، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران و مسؤولان دستگاههای اجرایی حضور داشتند. /936/پ202/ص
ارسال نظرات