۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۳۸۰
نماینده ولی فقیه در سپاه امام حسین:

شجره طیبه صالحین بهترین نظام تربیتی، معرفتی و بصیرتی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین، شجره طیبه صالحین را بهترین نظام تربیتی، معرفتی و بصیرتی دانست.
حجت الاسلام طه توکلي، مسؤول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه امام حسين (ع) اهواز
حجت الاسلام طه توکلی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین(ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که شجره طیبه صالحین بهترین نظام تربیتی، معرفتی و بصیرتی است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های بسیج که مبانی نظری و فلسفی فراوانی دارد شجره طیبه صالحین است.

وی تصریح کرد: مبانی نظری طرح صالحین متشکل از آیات، روایات و سخنان گهربار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده، که این عالم مجاهد در این خصوص بیان می‌کنند که «انسان برجسته در میدان رزم دارای بنیه قوی فرهنگی، خودجوش در عرصه سیاست، توانا در تبلیغ دین است که باید افراد را این‌گونه درست کنید».

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین، بیان داشت: طرح صالحین اقدامی محوری و اساسی بر ارتقاء سطح بصیرت و معنویت بسیجیان در رده‌های مقاومت بسیج است.

وی با اشاره اهداف شجره طیبه طرح صالحین، اظهار داشت: این طرح برای پرورش و تربیت نیروی انسانی مؤمن، بصیر و توانمند در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی ایران راه اندازی شده است که عاملی مؤثر در خنثی سازی توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام توکلی با بیان این که طرح صالحین از رویکردهای فرهنگی خوب و موفق بوده، اذعان داشت: چنانچه همه مساجد اهواز بتوانند این طرح را به صورت دنباله دار اجرا کنند از نظر سیستم تربیتی و آموزش معارف اسلامی می توانند بر یک سیستم واحد البته با یک مدیریتی بومی سازی شده اتکا کرد و یک هماهنگی های خوبی در سطح شهرستان اهواز از نظر فرهنگی انجام داد.

وی به آمار زیر گروه‌های این طرح اشاره کرد و گفت: در سطح ناحیه امام حسین(ع) اهواز بیش از 350 گروه تربیتی در سطح پایگاه‌های مساجد راه اندازی شده که بیش از 400 طلبه خواهر و برادر آن‌ها را مدیریت می‌کنند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسین، در پایان سخنان خود، با اشاره به اردوهای طرح صالحین ناحیه امام حسین(ع)، تصریح کرد: از ابتدای سال 90 تا کنون 45 نفر از برادران و 30 نفر از خواهران سرگروه این طرح به مشهد مقدس اعزام شدند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات