۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۳۹۴
معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی:

ولایت مقام معظم رهبری حصار مرزها، نژادها و مذاهب را کنار زده است

خبرگزاری رسا ـ معان فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه ولایت بیدار دل مقام معظم رهبری حصار مرزها، نژادها و مذاهب را کنار زده است، تاکید کرد: طلاب غیر ایرانی از عمق جان به ولی امر مسلمین عشق می ورزند و ایشان را دوست دارند.
رهبر معظم انقلاب در استقبال مردم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا صالح معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه عصر سه شنبه در نشست توصیف خورشید که با هدف معرفی آثار و دل نوشته های برتر طلاب غیر ایرانی به مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته ایشان به شهر مقدس قم، که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، از شخصیت برجسته و کم نظیر مقام معظم رهبری تجلیل کرد.

وی از مقام معظم رهبری به عنوان شخصیتی ممتاز یاد و تاکید کرد: سفر پرخیر وبرکت ایشان در سال گذشته به شهر مقدس قم حال و هوای ویژه ای را در این شهر ایجاد و روحیه طلاب و دانش آموختگان به ویژه طلاب غیر ایرانی را متحول ودگرگون کرد.

حجت الاسلام صالح اظهار داشت: مقام معظم رهبری الگویی جامع برای ما در زندگی فردی و اجتماعی هستند و باید در عرصه ها سیاسی و اجتماعی از ایشان درس بگیریم.

وی بیان کرد: در بحران ها که تشخیص حق از باطل دشوار می شود و انسان به حیرت می افتد و نیاز به هادی و راهنما دارد، در چنین شرایطی افراد باید به شخصیت هایی پناه ببرند که بصیر هستند و حوادث را به خوبی رصد و تحلیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مدار و شاخص حرکات ما هستند تاکید کرد: الگوی فردی و اجتماعی ما باید کسانی باشند که مبانی قرآنی را قبول داشته و حرکت های فردی، سیاسی و اجتماعی شان مطابق آموزه های دینی باشد.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به جامعیت مقام معظم رهبری، هدایت های ایشان را عامل برون رفت کشور از فتنه ها و حوادث مختلف ارزیابی کرد و ابراز داشت: ایشان به خوبی حوادث را رصد و تحلیل می کنند، در مسائل بین المللی و تحولات اخیر در منطقه نیز مقام معظم رهبری مطالب بسیار ارزنده ای را بیان کردند.

وی اضافه کرد: ایشان در استنباط از منابع دینی تبحر و خبرویت دارند و در امور سیاسی و اجتماعی نیز قابل قیاس با سایرین نیستند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: رابطه طلاب جامعه المصطفی با مقام معظم رهبری ویژگی های متعددی دارد، طلاب غیر ایرانی با ایشان رابطه ای آگاهانه و صمیمانه دارند. طلاب جامعه المصطفی العالمیه از کشورهای مختلف جهان در سفری که مقام معظم رهبری سال گذشته به شهر مقدس قم داشتند، به دیدار ایشان شتافته و ارادت و محبت خود را به ولی امر مسلمین نشان دادند.

وی اضافه کرد: ارتباط طلاب غیر ایرانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارتباطی عاشقانه و عاطفی و ولایتمدارانه است، طلاب غیر ایرانی ولی امر مسلمین را از عمق وجودشان دوست دارند و به ایشان عشق می ورزند. رابطه طلاب کشورهای خارجی با مقام معظم رهبری برخاسته از شعور و آگاهی است و نه تنها یک محبت ظاهری، بلکه بر اساس مبانی مستحکم ولایت فقیه است.

حجت الاسلام صالح ادامه داد: ولایت بیدار دل مقام معظم رهبری حصار مرزها، نژادها و مذاهب را کنار زده است و از همه رنگ ها، مذاهب و سلایق حضرت آیت الله خامنه ای را به عنوان ولی خود قبول دارند و به ایشان عشق می ورزند.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر رهبری به قم طلابی از اهل سنت بودند که می گفتند این نوع علاقه و عشق به یک رهبر مذهبی قابل توصیف نیست و قابل قیاس با رهبران ظالم سعودی و غیره نیست که جرات ندارند از کاخ های خود بیرون بیایند.

حجت الاسلام صالح ابرازداشت: امروز سایه ولایت مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین از شرق تا غرب عالم را فراگرفته و ما خدا را شکر می کنیم که چنین نعمتی را به ما عنایت کرده است.

وی تاکید کرد: همه باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم و رسالت خود را در حراست و حمایت از ولی فقیه به درستی ایفا کنیم.

حجت الاسلام صالح، جدیت و تلاش در راه کسب علم و دانش، تهذیب نفس، تخلق به اخلاق حسنه اسلامی ، زمان شناسی و آگاهی نسبت به مسائل زمان و عمل به رسالت های دینی بر اساس شرایط منطقه ای را از جمله بایسته های لازم برای طلاب غیر ایرانی ذکر کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات