۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۴۲۸
مدیر حوزه علمیه ارومیه:

نبود برنامه‌ریزی مناسب در اوقات فراغت خلأ آموزش‌های حوزوی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه گفت: تابستان از ظرفیت‌های خاموش حوزه‌های آموزشی است و حوزه‌های علمیه باید از این توانمندی در راستای اشاعه هر چه بهتر فرهنگ ناب اسلامی بهره گیرند.
نبود برنامه‌ریزی مناسب در اوقات فراغت خلأ آموزش‌های حوزوی است
حجت الاسلام صادقی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، نبود برنامه ریزی متناسب با اوقات فراغت تحصیلی طلاب را از آسیب های جدی آموزش های حوزوی عنوان کرد.

وی با بیان این‌که فاصله چند ماهه میان آموزش های دورس حوزوی از کیفیت فراگیری و ماندگاری دروس می کاهد، افزود: این فاصله اگر با برنامه های مدون و مناسب اشباع نشود بدون شک یکی از بخش‌های آسیب‌پذیر آموزش‌های حوزوی محسوب خواهد شد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این‌که استمرار یکی از شروط ماندگاری و پایداری فراگیری علوم است، خاطرنشان کرد: تابستان از ظرفیت های خاموش حوزه های آموزشی است و حوزه های علمیه باید از این توانمندی در راستای اشاعه هر چه بهتر فرهنگ ناب اسلامی بهره گیرند.

این مقام مسؤول در ادامه با تشریح برنامه‌های اوقات فراغت در نظرگرفته شده برای طلاب حوزه علمیه ارومیه‌ گفت: در نظرداریم سرفصل های دروس آموزشی که در طول سال به صورت فشرده تدریس شده است در اوقات فراغت تحصیلی با بهره‌گیری از استادان باتجربه مرور و دوباره‌خوانی شود.

وی در ادامه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلاب جدید‌ را از دیگر برنامه‌های اجرایی حوزه علمیه ارومیه در اوقات فراغت و ایام تعطیل دروس حوزه اعلام کرد.

صادقی با اشاره به این‌که در حال حاضر یکصد طلبه در سطح یک حوزه علمیه ارومیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند، افزود: در سال تحصیلی جدید نیز سی نفر در حوزه علمیه ارومیه پذیرش خواهند شد.

مدیر حوزه علمیه ارومیه تصریح کرد: نام پذیرش در دوره آموزشی جدید سطح 2 حوزه نیز آغاز شده است و تا تکمیل کامل ظرفیت آموزشی ادامه خواهد داشت./936/ت302/س
ارسال نظرات