۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۴۳۵
امام جمعه خوی‌:

شکستن ابهت پوشالی استکبار جهانی از برکات نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: شکسته شدن ابهت پوشالی استکبار جهانی و بیداری مظلومان و محرومان جهان از جمله آثار و برکات سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه خوي امام جمعه خوي امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در اجتماع روحانیان و طلاب شهرستان خوی که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و سالگرد فتح خرمشهر، با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور تشکیل شده بود، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه سیاست خارجی و روابط بین الملل در طول 32 سال پس از پیروزی انقلاب کاملاً موفق بوده است.

وی در ادامه، نفی سلطه گری و سلطه پذیری، رساندن پیام انقلاب اسلامی به گوش جهانیان، تسلیم نشدن در برابر فشارهای نظام سلطه، تأکید مستمر بر وحدت اسلامی در میان مسلمانان و رعایت کردن ارزش های انقلاب اسلامی در روابط بین الملل را از شاخص‌های موفقیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل برشمرد.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به قیام‌های مردمی در منطقه خاطر‌نشان کرد: قیام‌های مردم مسلمان کشورهای مصر، یمن، بحرین، تونس، لیبی حکایت از بیداری اسلامی، نفرت و انزجار مسلمانان از آمریکای جهان خوار و به پایان رسیدن عمر حکومت های دست نشانده و پادشاهان مستبد دارد.

وی تصریح کرد: گرایش روز افزون ملل محروم جهان به فرهنگ اسلامی، شکسته‌شدن ابهت پوشالی استکبار جهانی و بیداری مظلومان و محرومان جهان از جمله آثار و برکات سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رییس حوزه‌های علمیه خوی خطاب به روحانیون حاضر بیان داشت: در برخی از موضوعات مربوط به مسائل اجتماعی و فقهی شبهات و چالش‌هایی وجود دارد که باید به گونه‌ای پاسخ های لازم و وحدت نظر را داشته باشیم چراکه اظهار نظر‌های متفاوت سبب سوء استفاده دشمنان و بعضاً سردرگمی مردم می شود.

وی در ادامه شیوه‌های اجرایی‌کردن امر به معروف و نهی از منکر، حجاب زنان، موضوع موسیقی، مجسمه سازی، معاملات بانکی را از جمله موضوعاتی برشمرد که ضرورت دارد با توجه به وجود نیروی عظیم علمی در حوزه های علمیه کشور، بیش از پیش روحانیت و طلاب در حل مشکلات علمی و فقهی قوای سه گانه نظام و بوجودآوردن پشتوانه قوی تحقیقی و پژوهشی برای مسئولان نظام تلاش نماید.

امام جمعه خوی از روحانیون شهرستان درخواست کرد با عنایت به این که شهرستان خوی از جمله شهرهایی است که از ناحیه ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور جهت اجرای طرح آزمایشی «تذکر لسانی» در سال 90 انتخاب شده است؛ از این رو ضرورت دارد روحانیون بزرگوار شهر و حومه نهایت همکاری را با ستاد احیای شهرستان داشته باشند.

امام جمعه خوی با تمجید از اقدام سربازان گمنام امام زمان (عج) در انهدام شبکه جاسوسی آمریکا اذعان داشت: شناسایی و انهدام شبکه جاسوسی و تروریستی اسرائیل، دستگیری عبدالمالک ریگی و انهدام شبکه جاسوسی آمریکا نمایانگر تسلط گسترده و قوی دستگاه امنیتی و اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی در منطقه و اوج درماندگی استکبار جهانی در فعالیت های جاسوسی است.

وی در پایان با قدردانی از حضور حجت الاسلام میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در جلسه، اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، حل مشکل بنزین، نان و مسکن را از فعالیت‌های موفق و ارزشمند دولت برشمرد./938/پ202/س
ارسال نظرات