۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۵۵۰۵
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

رسوخ دشمن در جامعه فرهیخته و عالم ممکن نیست

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی وی با اشاره به این که دشمن نمی تواند در یک جامعه فرهیخته و عالم رسوخ کند، اظهار داشت: بر اساس روایات علم و دانش دلیل و راهنمای انسان است.
سيد احمد علوي، قائم مقام توليت آستان قدس رضوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از دامغان، سید احمد علوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، صبح امروز در مراسم افتتاح هفدهمین مجتمع میان راهی و نمازخانه امام رضا(ع) در ده کیلومتری دامغان، با بیان این‌که سنت حسنه وقف از مصادیقی است که انسان می تواند اموال خود را ماندگار و به آخرت منتقل کند، افزود: انفاق و وقف اموال از راه های ماندگاری و انتقال ثروت دنیا به آخرت است.

علوی با اشاره به اینکه شکوفایی موقوفات، در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، بیان داشت: آشنا کردن مردم با فرایض و احکام الهی از برکات انقلاب است که با ایجاد تاسیسات و نهادهای فرهنگی و به رغم ممانعت های مختلف دشمنان از ابتدای انقلاب آغاز شد.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در رشته های مختلف علوم اسلامی با ده میلیون جلد کتاب، خاطر نشان کرد: این مرکز محل مراجعه موسسات بزرگ جهان اسلام است در حالی که پیش از انقلاب حتی یک کتاب هم در مورد امام رضا(ع) چاپ نمی شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که زیربنای حرم رضوی در طول سی سال انقلاب اسلامی به یک میلیون متر مربع توسعه یافته است که قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست، تصریح کرد: این خدمات گسترده حاصل مدیریت روحانیت است.

وی با اشاره به این‌که دشمن نمی‌تواند در یک جامعه فرهیخته و عالم رسوخ کند، اظهار داشت: بر اساس روایات علم و دانش دلیل و راهنمای انسان است. علوی منطق قوی حضرت رضا(ع) در مناظرات علمی با ادیان مختلف، علم و استدلال قوی دینی بود، بیان داشت: در این راستا مهم ترین فعالیت های آستان قدس رضوی هم ایجاد مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی است.

وی با اشاره به افتتاح هفدهمین مجتمع بین راهی امام رضا(ع) در دامغان تصریح کرد: این مجتمع ها به منظور نشر و انتقال معارف اهل بیت در میان مردم ایجاد شده است.

علوی اعتبار هفدهمین مجتمع میان راهی امام رضا(ع) را یک میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این مجتمع با زیربنای دو هزار و 300 متر مربع شامل نمازخانه، وضوخانه، مکان بازی کودکان، رستوران، مکان اقامت و ... می شود.

وی مهم ترین و اصلی ترین کار آستان قدس رضوی را حرکت در حیطه فرهنگ و انتقال معارف دینی و اهل بیت(ع) دانست و افزود: آستان قدس رضوی در زمینه آموزش، پژوهش و فرهنگی فعالیت های مختلفی را در 15 موسسه به اقشار مختلف مردم ارائه می کند.

گفتنی است، مجتمع های فرهنگی هنری امام رضا(ع) از دوازده سال پیش در حال احداث در مسیر زائران حرم رضوی است و سالانه حدود ده میلیون زائر از خدمات ارائه شده بهره مند می شوند./934/پ202/س

ارسال نظرات