۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۵۱۵
آیت الله مقتدایی:

اجر مبارزه با تهاجم فرهنگی بیشتر از حضور در جنگ سخت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه ولایت فقیه را یک نظام الهی دانست و افزود: این حکومت از آن الله است و حاکمیت آن با دو واسطه به خدا می رسد از این رو نفس کشیدن در این نظام افتخار است.
آيت الله مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبر‌گزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی صبح امروز در همایش نقش حوزه های علمیه و مراجع تقلید در دفاع مقدس به تبیین جایگاه ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: مشروعت این نظام و ولایت فقیه از حاکمیت خداست.

وی نظام جمهوری اسلامی را هدیه الهی توصیف کرد و اظهار داشت: این حکومت مشروع از طرف خداوند است و ولی فقیه از جانب امام زمان (عج) و ایشان از جانب پیامبر (ص) و رسول خدا از جانب خود خدا نیابت برای حکومت دارند.

مدیر حوزه های علمیه، ولی فقیه را جانشین امام زمان (عج) در عصر غیب کبری دانست و گفت: همانطور که در غیبت صغری نواب خاص واسطه ارتباط حضرت با مردم بودند در این زمان هم مردم بدون حاکم رها نشده‌اند و آن حاکمیت ولی فقیه است.

آیت الله مقتدایی مقبولیت مردمی ولی فقیه را هنر امام (ره) توصیف و تصریح کرد: ولی فقیه منصوب خداست و مشروعیت دارد اما حضرت امام (ره) با تاسیس مجلس خبرگان رهبری به آن مقبولیت مردمی بخشید تا بیگانگان نتوانند به نظام تهمت دیکتاتوری بزنند.

وی نقش مجلس خبرگان را در زمان رحلت امام (ره) کلیدی و مهم خواند و ادامه داد: آنها با برگزاری سه جلسه مفصل توانستند در کوتاه ترین زمان ممکن، مدبرترین و مقتدرترین و شجاع ترین فقیه را برای رهبری جامعه اسلامی انتخاب کنند.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و خاطر نشان کرد: روحانیت همیشه خود را حافظ، مبلغ و ناشر دین دانسته و پس از پیروزی انقلاب در تمام عرصه‌ها با همه توانشان به یاری این نظام دینی پرداخته است.

آیت الله مقتدایی گفت: حضور روحانیان در جبهه‌ها صرفا به جهت تبلیغ نبود بلکه آنها در تمام رده ها از فرماندهی تا به عنوان یک رزمنده ساده انجام وظیفه کردند و در خط مقدم موجب تشویق و تقویت روحیه دیگر رزمنده‌ها بودند.

وی با اشاره به فرمایش امام (ره ) که روحانیان را سنگربانان دین خواندند افزود: روحانیان آن روز در دفاع مقدس و امروز در صحنه های دیگر در مقابل دشمنان ایستاده اند و ذهن و فکر و قلوب مردم را جذب اسلام می کنند.

مدیر حوزه های علمیه تاکید کرد: اجر جنگیدن در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ سرد بالاتر از درگیری فیزیکی است./928/پ202/ع

ارسال نظرات