۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۵۳۲
مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی:

جنبه های علمی و اجتهادی امام خمینی باید برای حوزویان تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) خواستار توجه بیش از پیش حوزویان به اندیشه ها و روش های اجتهادی امام راحل شد و بر ضرورت تبیین و ترویج جنبه های علمی و اجتهادی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاکید کرد.
جنبه های علمی و اجتهادی امام خمینی باید برای حوزویان تبیین شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام طاهری خرم آبادی مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) روز پنج شنبه در همایش روش شناسی اجتهاد امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گزارشی از اقدامات، فعالیت ها و عملکرد این مدرسه تخصصی درحوزه فقه امام خمینی ارائه کرد.
وی با اشاره به اندیشه های فقهی واصولی امام راحل تاکید کرد: امام راحل حق بزرگی بر گردن جامعه و به ویژه حوزه های علمیه دارند.

حجت الاسلام طاهری خرم آبادی بیان داشت: امام خمینی(ره) صاحب مکتب هستند و مبانی خاص خود را دارند و باید بیش از پیش وجهه علمی و اجتهادی ایشان شناخته و برای جامعه به ویژه حوزویان تبیین شود.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: متاسفانه آن گونه که شایسته و بایسته است این بعد از شخصیت ایشان چندان مورد توجه قرار نگرفته است، البته بزرگانی مبانی ایشان را تدریس کرده و می کنند، اما باید مبانی و کلمات ایشان در حوزه مورد گفت و گو باشد.

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) افزود: این مدرسه متکفل انجام وظیفه در مورد این حق امام راحل است و بنای ما بر این است که عده ای ازفضلا را تربیت کنیم تا در درس خارج افراد موفقی با تکیه بر مبانی امام باشند.

حجت الاسلام طاهری خرم آبادی ابراز داشت: در مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) یک دروه شش ساله برای طلاب و روحاناین طراحی شده است و مبانی اصولی امام راحل در کنار مبانی سایر بزرگان مورد تدریس و مطالعه قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در کنار اصول مباحث فقهی امام راحل نیز تدریس و بحث و بررسی می شود و به تناسب بحث تقریرات درس امام نیز از سوی طلاب نوشته می شود.

حجت الاسلام طاهری خرم آبادی بیان کرد: مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) با اشراف آیت الله طاهری خرم آبادی اداره و مدیریت می شود.

وی در ادامه سخنان خود اهداف برگزاری همای روش شناسی اجتهاد امام خمینی را تبیین کرد و گفت: این گونه همایش ها فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه های امام راحل است.

مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) تاکید کرد: این همایش ها هر دو ماه یکبار برگزار خواهد شد تا اندیشه های علمی امام راحل ترویج و تبیین شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات