۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۵۵۹
با حضور مراجع تقلید و علما؛

هجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت و گرامی داشت هجدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله گلپایگانی از مراجع تقلید فقید، عصر پنج شنبه با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
هجدهمين سالگرد ارتحال آيت الله گلپايگاني در مسجد اعظم قم هجدهمين سالگرد ارتحال آيت الله گلپايگاني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت و گرامی داشت هجدهمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله گلپایگانی از مراجع تقلید فقید، عصر پنج شنبه با حضور مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی و همچنین نمایندگان بیوت سایر مراجع تقلید و علما حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری نیز به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم هجدهمین سالگرد حضرت آیت الله گلپایگانی حضور یافته بود.

آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آیت الله علوی بروجردی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع)، حجت الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسی پور استاندار قم، شماری از مسؤولان و مردم گلپایگان، طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مردمی از دیگر حاضران در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله گلپایگانی بودند.

حاضران در این مراسم با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره حضرت آیت الله گلپایگانی را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی از اساتید حوزه در این مراسم، با تجلیل از شخصیت مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی، یاد و خاطره این عالم ربانی را گرامی داشت و گفت: این عالم ربانی عمر خود را صرف نشر معارف اهل بیت(ع) و خدمت به اسلام کرد.

وی با تجلیل از مقام علمی و معنوی حضرت آیت الله گلپایگانی، با اشاره به روایاتی به تبیین جایگاه علما پرداخت و گفت: علما و فقها حصون و مرزبانان دین و جامعه هستند و در ادوار مختلف نقش خود را در این راستا به خوبی ایفا کرده اند.

گفتنی است، حضرت آیت الله گلپایگانی 24 جمادی الثانی سال 1414هجری قمری مطابق با 18 آذر سال 1372 در سن 95 سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت و پیکر این عالم ربانی در حرم کریمه اهل بیت به خاک سپرده شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات