۰۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۵۵۷۹
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز:

انقلاب اسلامی امید پیروزی بر حکومت‌های فاسق را ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز گفت: در برهه کنونی‌ ملت‌های مسلمان از ظلم و جور حکام عرب‌ به ستوه آمده‌اند و با تأسی از انقلاب اسلامی ایران به امید پیروزی بر حکومت‌های فاسد و فاسق خود نشسته اند.
حجت الاسلام محسن پور، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام اسدالله محسن پور، روز گذشته در آیین عبادی سیاسی خطبه‌های نمازجمعه کوت عبدالله اهواز، با تبریک میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و فرزند بزرگوارش حضرت امام خمینی(ره)، به تبیین سیره زندگانی حضرت روح الله(ره) پرداخت و اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) مختص یک دوره یا عصر نیست بلکه ایشان متعلق به همه دوران می باشند.

استاد حوزه و دانشگاه، در ادامه سخنان خود با بیان این که حضرت امام خمینی(ره) به ملت ایران درس عزت و آزادگی را آموزش داد، اذعان داشت: شجاعت، کرامت، شهادت طلبی، جهاد، زندگی با عزت و مرگ با عزت از جمله درس های دیگری می باشد که ایشان در طول عمر با برکت خود به ملت ایران تعلیم دادند.

عضو بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان، اضافه کرد: حضرت امام خمینی(ره) بعد از مرگشان سیره ای پیامبرگونه از زندگی خود را در میان مردم ایران به امانت گذاشت که یکی از محورهای اصلی این زندگانی آموزش کیفیت زندگی دینی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به مردم ایران بود.

نام حضرت روح الله لرزه بر اندام استکبار جهانی می‌اندازد

خطیب جمعه کوت عبدالله اهواز، به جمله معروف و تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر این که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان با این جمله زیبا و پر محتوای خود، پوزه استکبار جهانی را به خاک مالید و از انقلاب اسلامی ایران تاکنون گذاشت که در هر جای دنیا اسم امام خمینی به زبان‌ها جاری شود، استکبار جهانی مانند گنجشکی باران زده به خود بلرزد.

امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود به قیام‌های عدالت‌خواه مردم مسلمان کشورهای عربی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اشاره کرد و ابراز داشت: در برهه کنونی همه ملت‌های مسلمان از ظلم و جور حکام عربی به ستوه آمده اند و با تأسی از انقلاب اسلامی ایران به امید پیروزی بر حکومت‌های فاسد و فاسق خود نشسته‌اند.

حجت الاسلام محسن‌پور، با تأکید بر این که انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام خمینی(ره) پیام خود را به جهانیان صادر کرده است، بیان داشت: در برهه کنونی دیگر موشک، هواپیمای جنگی، توپ، تانک و فشنگ در برابر اراده و عزم یک ملت کارساز نیست؛ چراکه همه مردم آزادی‌خواه مسلمان به پیام جهان شمول امام خمینی(ره) گوش فرا داده اند و با لبیک به این پیام در حال نابود کردن حکومت‌های ظالم هستند.

پژوهشگر و فعال عرصه حوزوی ادامه داد: یکی دیگر از پیام‌های جهان شمول انقلاب اسلامی ایران حفظ وحدت و همبستگی بین مسلمانان است که امروز از تریبون نمازجمعه کوت عبدالله اهواز به مسلمانان جهان اعلام می‌کنیم که با اتحاد و همبستگی علیه حکومت‌هایی که سالیان سال نوکری تام‌الاختیار برای آمریکا و اسرائیل هستند، قیام بکنند.

وی، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران اعتبار نظام های ناسیونالیستی و کاپیتالیستی را در جهان از بین برد، اذعان داشت: با ظهور انقلاب اسلامی ایران مکتب اسلام در جهان شکوفا شد و نظام‌های سرمایه‌داری غرب درهم کوبیده شد؛ چراکه انقلاب اسلامی ایران تبلوری از مکتب اسلام است.

خطیب جمعه کوت عبدالله اهواز، خاطرنشان کرد: دیگر پیام انقلاب اسلامی ایران عدالت، فقر زدایی و محرومیت زدایی در جهان است که همه مردمان جهان با نگاه به نظام اسلامی ایران خواهان ایجاد حکومتی عدالت‌خواه با محوریت اسلام در کشور خود هستند.

حجت الاسلام محسن پور، در بخش دیگری از سخنان به مسئله ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: ولایت فقیه در بیش از سی سال عمر نظام اسلامی ایران ثابت کرد که یکی از ارکان های مهم حفظ نظام اسلامی در برابر هجمه های تبلیغاتی و نظامی دشمنان کینه توز ایران اسلامی است.

عضو بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان اضافه کرد: در برهه کنونی ولایت فقیه حجت را بر همگان تمام کرده است و از کسی قابل پذیرش نیست که پشت سر ولایت فقیه حرکت نکند؛ چراکه ولایت فقیه در نظام اسلامی ایران فصل الخطاب همه امورات کشوری است.

استاد حوزه و دانشگاه، با تأکید بر این که از مرجع تقلید تا ریس جمهور بر همگان واجب شرعی است که از ولایت فقیه اطاعت کنند، ابراز داشت: قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران اگر در بین مردم می خواهند مقبولیتی داشته باشند باید تابع ولایت فقیه باشند و مسئله ولایت فیه در جمعه نباید به مقوله شعاری تبدیل شود و باید در عمل ثابت کرد که تابع ولایت فقیه هستیم.

حجت الاسلام محسن پور در پایان سخنان خود به مسئله مهم و با اهمیت تبلیغ در دین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: تبلیغ دین در اسلام یعنی امر به معروف و نهی از منکر است و تبلیغ در دین اسلام بدون نفوذ در بین مردم و معاشرت و زندگی در بین آنان امکان پذیر نیست./9461/پ202/س

ارسال نظرات