۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۵۹۵
امام جمعه ارومیه:

در سایه اندیشه‌های امام خمینی ‌اسلام زنده شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) اسلام را دوباره زنده کرد و امت اسلامی را با قدرت تمام در جهان شکل داد.
غلامرضا حسني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به چهارده خرداد، سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تأکید کرد: مراسم ارتحال این بزرگ مرد تاریخ باید با شکوه تمام برگزار شود.

وی با اشاره به درایت و شجاعت حضرت امام خمینی‌(ره) افزود: امام راحل پس دو قرن انزوای اسلام و مسلمانان، با طرح دوباره اسلام ناب محمدی دنیا را متوجه خود کرد و با حمایت مردمی مستبدترین حکومت خاورمیانه را ساقط کرد و نظام اسلامی را شکل داد.

خطیب جمعه ارومیه اقتدار امت اسلامی را مرهون اندیشه های امام خمینی‌(ره) دانست و گفت: امروز به برکت و با الهام از اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی، فریاد عدالت خواهی و حق طلبی در کشورهای اسلامی موج می زند.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی با اشاره به تغییر گفتمان‌های سیاسی جهان اظهار داشت: امام راحل با برپایی نهضت اسلامی، گفتمان سیاسی جهان را از محور چپ‌گرایی و مارکیستی به نهضت های اسلامی اصیل تغییر داد به طوری که امروزه شاهد اسلام‌خواهی در خاورمیانه هستیم.

رییس شورای عالی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با بیان این‌که رمز موفقیت و تعالی نظام اسلامی ایران، ولایتمداری ملت است، خاطرنشان کرد: رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های جوانان در دوران هشت سال دفاع مقدس گواهی بر این ادعا است.

نمازجمعه ارومیه روز گذشته به امامت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی و با حضور پر شور نمازگزاران در مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) ارومیه برگزار شد./936/پ202/س
ارسال نظرات