۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۶۴۴
سردار نقدی مطرح کرد:

طلاب برای مقابله با فتنه‌های پیش رو دارای بصیرت حداکثری باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: آنچه که در فتنه‌های آینده نجات‌بخش است، بصیرت بالا است و زیر بنای بصیرت، تقوای الهی است.
سردار محمد رضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد‌رضا نقدی، در سومین دوره همایش سالانه روحانیت، راهبردها و تعاملات فرهنگی که صبح امروز در تالار همایش‌های هتل نخل مشهد برگزار شد، مجمع نمایندگان طلاب و فضلاء حوزه علمیه قم و بسیج طلاب را دو یادگا‌ر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز داشت: امام خمینی(ره) اسلام منهای روحانیت را اسلام نمی دانستند، از این رو این سخن ایشان تکلیف روحانیت را بسیار سنگین کرده و و بار‌گرانی را بر دوش این نهاد مردمی نهاده است.

وی اظهار داشت: روحانیت به عنوان ستون فقرات انقلاب و نظام اسلام است و کوتاهی روحانیت در انجام وظایف و رسالتش به اسلام ضربه خواهد زد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز یادآور شد: امروز شاهد مشکلات و اشکالات بسیاری هستیم و در هر دوره‌ای با فتنه و جریان‌های انحرافی روبه‌رو می شویم و حوادثی که اخیرا اتفاق افتاده است سبب شده که برخی افراد در مورد ساختار شکل‌گیری نظام شبهه‌افکنی کنند.

وی با بیان این‌که تکرار و تسلسل اشکالات باعث پدید آمدن شبهه می‌شود، اظهار داشت: ساختار شکل‌گیری نظام، ساختاری قابل قبول است؛ اما مشکل از طریق دیگری ایجاد می‌شود و می‌توان امروز به راحتی به این امر اعتراف کرد که اگر ولایت فقیه نبود، اساس جمهوری اسلامی ایران کاملا از بین رفته بود.

نقدی اضافه کرد: در لایه پست‌های اجرایی جریان‌هایی نفوذ کرده‌اند که اگر ولی فقیه به عنوان عامل بازدارنده آن نبود، تمامی مملکت به سمت این جریان انحرافی، هدایت می‌شد؛ بنابر این مشکل و انحراف از محل تولید آن است و باید توجه کرد که چرا در بدنه تصمیم‌ساز این اشکال پدید آمده است؟ ما نباید بار مبارزه با کج‌روی‌ها را بر دوش یک فرد بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: ولایت فقیه ضد دیکتاتوری و مصون کننده نظام است، چرا که این ولایت می‌داند که خواست و رضایت الهی در چیست و دیگر این‌که ولایت او از هرگونه هوای نفس مبرا است و می‌توان نتیجه گرفت که حاکمیت خدا هم دیکتاتوری نمی‌شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین اشاره کرد: دو مشکل عمده باعث بروز جریان های انحرفی و اشکالات شده است، نخست این‌که جریانی نهادینه شده برای تزکیه در مسیر قرار گرفته در نظام آموزشی و تربیت جامعه ما نیست، زیرا تربیت و اخلاق در مراکز علمی و دانشگاهی ما جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: دومین مسأله مدون و تئوریزه نکردن فقه در عرصه‌های مختلف‌(فقه مضاعف) است، زیرا فقه، تئوری واقعی اداره کامل انسان از گهواره تا گور است.

نقدی ابراز داشت: امروز متأسفانه قبول کرده‌ایم که علوم انسانی کفر آمیز در دانشگاه‌های ما تدریس شود و جوانان ما از نظر فکری به گونه‌ای رشد علمی پیدا کنند که تعارض با اسلام داشته باشند و این‌قدر این مسأله را قبول کرده ایم که برای خودمان ارزش شده است؛ بنابر این علوم انسانی غربی جهل است و نه علم، و دانستن آن به عنوان علم هیچ موضوعیتی ندارد.

وی نیز به تبیین نقش روحانیان در مقابل فتنه های آینده و پیش رو پرداخت و گفت: حوزه های علمیه با استفاده از منطق و بهرمندی از سنت الهی می توانند پیش بینی کنند که هر چقدر پیش می روند، فتنه ها پیچیده تر می شوند و در فتنه های آیند با افرادی مواجه خواهیم شد که از ما بهتر اعمال دینی خود را انجام می دهند و بیشتر از ما ابراز انزجار از صهیونیسم می کنند.

وی اظهار داشت: آنچه که در فتنه های آینده نجات بخش است، بصیرت بالا است و زیر بنای بصیرت، تقوای الهی است، و بصیرت افزایی نیازمند افزایش شناخت سیاسی طلاب حوزه های علمیه است و امروز نیاز است در زمینه تقوا و توسعه بصیرت و نیز بینش سیاسی بیشتر فعالیت کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین سپس در پاسخ به این‌که آیا بسیج توانسته است حق مطلب را در اجرای وظایفش ادا کند یا خیر، بیان کرد: بسیج روزی حق خود را به خوبی ادا کرده است که تا سه هزار کیلومتری ایران هیچ نیروی آمریکایی وجود نداشته باشد./968/پ201/س
ارسال نظرات