۰۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۶۵۵
مدیر مجمع الفکر الاسلامی:

ایجاد مرجعی برای تنظیم فعالیت‌های پژوهشی در حوزه علمیه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مجموعه مجمع الفکر اسلامی گفت: باید با شناخت آفت‌های پژوهشی موجود و رفع آنها به روند رو به تکامل پژوهش در حوزه علمیه کمک کنیم.
پژوهش


حجت الاسلام محمد نبی‌زاده، مدیر مجموعه مجمع الفکر الاسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امروز نزدیک به سیصد مرکز تحقیقاتی در حوزه علمیه در رابطه با علوم اسلامی و انسانی به فعالیت مشغول هستند.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: ایجاد مرجعی برای تنظیم فعالیت های پژوهشی حوزوی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: باید مرکزی ایجاد شود تا با نظارت بر کار مراکز پژوهشی از کارهای تکراری و غیر ضروری جلوگیری کند و از هدر رفت بیت‌المال و نیروی انسانی جلوگیری به عمل آید.

این محقق علوم اسلامی ادامه داد: این مرکز سامان دهنده می‌تواند با رصد فعالیت های علمی، به توان‌سنجی موسسات پژوهشی بپردازد.

وی گفت: پیشنهاد من این است که این مرکز به موسسات پژوهشی نمره بدهد و در راستای نزدیک کردن و یا ادغام موسسات مشابه گام بردارد.

این پژوهشگر علوم اسلامی اظهار داشت: موازی کاری، انجام کارهای غیر اولویت دار و در برخی موارد انجام کارهایی که با شان حوزه سازگار نیست از چالش های پژوهش در حوزه علمیه است.

مدیر مجمع الفکر الاسلامی گفت: اینکه هر مجموعه بتواند به اندازه رایزنی‌های خود بودجه جذب کند و به هرگونه که بخواهد خرج کند، در خور شان نظام اسلامی و حوزه های علمیه نیست.

وی بیان داشت: باید با شناخت آفت های پژوهشی موجود و رفع آنها به روند رو به تکامل پژوهش در حوزه کمک کنیم.

این محقق حوزه علمیه قم با اشاره به مستند «ظهور بسیار نزدیک است»، بیان داشت: باید با جهت دهی مراکز تحقیقاتی و ترسیم افق های بلند مدت و کار برنامه‌ریزی شده در مقابل این گونه وقایع، آمادگی مقابله داشته باشیم. /909/ت302/ع

ارسال نظرات