۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۶۶۶

نام نویسی مدرسه قرآنی حوزه علمیه اصفهان آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از آغاز نام نویسی مدرسه قرآنی حوزه علمیه اصفهان ویژه طلاب ممتاز پایه اول خبر داد.
احمد عبدالهيي معاون فرهنگي و تبليغي مرکز مديريت حوزه علميه 1اصفهان.jpg
حجت الاسلام احمد عبداللهی معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با اشاره به فعالیت موفق یک ساله مدرسه تخصصی قرآن در حوزه علمیه اصفهان، گفت: نام نویسی این مدرسه تا بیستم خرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلیددر خصوص جایگاه قرآن در حوزه های علمیه اظهار داشت: هدف از راه اندازی این مدرسه حفظ قرآن در طول سه سال، فراگیری تخصصی تجوید و ترتیل و فراگیری یک دوره تفسیر قرآن است.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه در نخستین دوره این مدرسه 22 نفر در مدت یک سال موفق به حفظ ده جزء قرآن شده اند، ابراز داشت: این مدرسه دارای دو بخش تدریس دروس متداول حوزه های علمیه و آموزش علوم و مهارتهای قرآنی به ویژه حفظ قرآن است.

وی بیان داشت: برنامه آموزشی مدرسه دقیق و کارشناسی بوده و با بهره گیری از اساتید باتجربه در دو بخش حوزوی و قرآنی اجرا می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان افزود: در این مدرسه با هماهنگی و برنامه ریزی انجام شده با معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان پایه های 2 و 3 در مدت سه سال با حجم کمتری و فراغت لازم برای انجام فعالیت های قرآنی تدریس می شود.

وی اظهار داشت: در هر سال طلاب این مدرسه می توانند ده جز قرآن را حفظ کنند و در مجموع در مدت سه سال کل قرآن حفظ خواهد شد.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه جذب در این مدرسه منوط به اتمام پایه یک حوزه و معدل بالای 16 است، خاطر نشان کرد: هر ساله در مرداد ماه یک دوره آزمایشی برای داوطلبان شرکت در این مدرسه برگزار می شود و افراد موفق دوره برای شرکت در دوره اصلی جذب خواهند شد.

وی بیان داشت: برگزاری امتحانات هفتگی، پرسش ها روزانه قرآنی، ارائه کارنامه هفتگی، ارائه معدل هفتگی و ماهیانه جهت ارائه رتبه فرد در کلاس و تقدیر از طلاب ممتاز از مهمترین ویژگی های برنامه آموزشی این مدرسه است./965/پ202/ص
ارسال نظرات