۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۶۷۵
معاون آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تابستان فرصتی ارزنده برای مهارت‌افزایی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: تعطیلی کامل برنامه‌های حوزه‌های علمیه در‌ تابستان، افت علمی و مهارتی طلاب را به همراه دارد.
مشاوره طلاب
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون امور واحد های آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به تعطیلی حوزه‌های علمیه در ‌تابستان و تأثیر‌ سوء آن بر تربیت و آموزش طلاب افزود: با توجه به رد موضوع تعطیلی حوزه‌های علمیه به صورت کامل در ایام تابستان از سوی مقام معظم رهبری و علما‌، می‌توان آن را به یک هفته بعد از امتحانات و یک هفته قبل از شروع سال تحصیلی جدید محدود کرد.

وی تعطیلات تابستانی را به سبب ایجاد خلأ و فاصله در روال عادی درسی و آموزشی طلاب مناسب ندانست و گفت: این امر باعث کاهش راندمان کار علمی در حوزه‌های علمیه شده و سیر تحصیل و تحقیق را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

به گفته حجت الاسلام مقدم، فراغت طلاب در تابستان افزون بر تأثیر‌ منفی در زمینه علمی طلاب، به لحاظ معنوی و رفتار ظاهری نیز در آنها تغییر ایجاد می‌کند.

این مقام مسؤول محیط حوزه را فضایی سالم عنوان کرد که طلاب با بهره‌گیری از حضور علما‌ و استادان مجرب درس دین و اخلاق فرا می‌گیرند، درحالی که در‌ تعطیلی تابستان طلاب به صورت عملی از حوزه خارج می‌شوند.

وی تدوین برنامه‌های متنوع علمی، پژوهشی و جنبی برای طلاب در ایام تابستان را ضروری خواند و تأکید کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش زبان خارجی، کامپیوتر، اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقی، برگزاری کلاس‌های تقویتی جهت ارتقا‌ی سطح علمی طلاب جدید و جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی را برای اجرا در حوزه‌های علمیه در طول ایام تابستانی پیشنهاد کرد.

معاون امور واحد‌های آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، اجرای طرح های تحقیقی و پژوهشی، آموزش‌های جنبی، اعزام مبلغان به روستاها، مدارس و کانون‌های مساجد را از برنامه‌های حوزه علمیه استان برای حفظ ارتباط بین طلاب و حوزه در تعطیلی تابستان اعلام کرد./936/ت302/س
ارسال نظرات