۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۶۸۳
عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی:

مجازات های اسلامی در راستای دفاع از کرامت انسان ها و از بین بردن جرائم است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با انتقاد از مدعیان حقوق بشر تاکید کرد: حقوق بشر غربی توانایی تدوین و تعریف دفاع از حقوق زندگی انسان ها را ندارد.
حقوق بشر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده، عضو هیات علمی مؤسسه امام خمینی(ره) قم روز یکشنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران، با انتقاد از حقوق بشر غربی و مدعیان آن، تصریح کرد: آنچه که اسناد حقوق بشر متداول و معاصر به ارمغان آورده است، چیزی بیش از آورده ادیان الهی و توحیدی به ویژه اسلام در عرصه حقوق بشر نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه اسلام متعالی ترین دیدگاه ها را راجع به حقوق بشر دارد، خاطرنشان کرد: اینکه ما بخواهیم در مقابل غربی ها از حقوق بشر دفاع کنیم به هیچ وجه درست نیست.

وی بیان داشت: این مساله با اعتقاد به حقانیت فقه معارض است و قابل سازگاری نیست، چراکه ما در عرصه حقوق بشر مدعی هستیم و غربی ها در حقیقت در این عرصه حرفی برای گفتن ندارند و در عمل بدترین نقض حقوق بشر را انجام می دهند.

وی بیان کرد: احکام و معارف اسلامی جهان شمول است و در سایه عمل به این آموزه ها سعادت انسان تضمین و حقوق بشر به بهترین شکل ممکن تعریف می شود.

رییس مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه گفت: برای تعریف حقوق بشر ابتدا باید انسان جهان و انسان تعریف شود و سپس می توان آموزه هایی را ارائه کرد که به سعادت و رستگاری انسان منتهی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از حقوق بشر غربی تصریح کرد: یکی از مشکلات و خلاهای حقوق بشر معاصر فقدان ضمانت اجرایی است و متاسفانه امروز کسانی مدعی حقوق بشر هستند که صلاحیت آن را ندارند و در عمل بیشترین نقض حقوق بشر را مرتکب می شوند.

حجت الاسلام محمدرضا باقر زاده با بیان اینکه مجازات های اسلامی برای از بین بردن و قلع و قمع جرائم است، تاکید کرد: آنهایی که ما را به دلیل اجرای احکام و حدود اسلامی متهم به نقض حقوق بشر می کنند، برای انسان ها بیش از حقوق حیوانات چیزی را قائل نیستند.

وی با بیان اینکه مجازات های اسلامی در راستای دفاع از کرامت انسان و بشر است، تاکید کرد: حقوق بشر غربی توانایی تعریف، تدوین و دفاع از حقوق زندگی جامعه بشری را ندارد.

مسؤول مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه حقوق بشر باید بازنویسی شود، بیان داشت: البته تلاش هایی دراین زمینه انجام شده است، اما این تلاش ها و اقدامات به هیچ وجه کافی نیست.

وی تاکید کرد: باید با برگزاری همایش ها و سمینارهایی هرچه بیشتر در راستای تبیین آموزه های اسلامی در عرصه حقوق بشر تلاش کنیم و این معارف ناب را به دنیای تشنه معارف اهل بیت ارائه کنیم. /924/پ202/ع
ارسال نظرات