۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۶۸۸
خطیب جمعه سیهات عربستان:

استکبار جهانی هویت اسلامی امت را مورد هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه سیهات عربستان نسبت به تلاش های استکبار جهانی برای مخدوش ساختن هویت اسلامی امت هشدار داد.
شيخ عبدالجليل الزاکي خطيب جمعه سيهات عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ «عبدالجلیل الزاکی» خطیب جمعه سیهات عربستان در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی الراصد این کشور منتشر شد به موضوع پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با ارتش اسرائیل و پیروزی بر این ر‍ژیم غاصب پرداخت.

در این مقاله آمده است: پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه که امروز، پنجمین سالروز آن را جشن می گیریم، پیروزی حق بر باطل و ایمان بر قدرت های کافر جهان بود و تنها به ملت لبنان و پیروان مذهب خاصی تعلق نداشت، بلکه پیروزی بزرگی برای امت اسلامی بر استکبار جهانی به شمار می آید. اسرائیل که بیش از 60 سال است در حال انتشار فساد در زمین، کشتار زنان و کودکان و جوانان، تخریب منازل و زورگویی در فلسطین است هیچگاه تصور نمی کرد که روزی شکست ذلت باری را متحمل می شود، اما معیارهایی الهی بر همه معیارهای دنیوی بالاتر است.

حجت الاسلام الزاکی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای دور ساختن امت از مبانی دین افزود: استکبار جهانی که امام خمینی(ره) آن را غده سرطانی نامگذاری کرد همه مبانی اخلاقی، فکری، فرهنگی و سیاسی اسلامی امت را مورد هدف قرار داده است و با اقداماتی نظیر یهودی سازی قدس، اخراج شهروندان فلسطینی از این کشور و تخریب مساجد و حسینیه ها در بحرین می خواهد پایه های اسلام را متزلزل سازد و هویت و اندیشه اسلامی را از میان امت زائل کند.

خطیب جمعه سیهات عربستان قدرت اسلام را بسیار بیشتر از قدرت استکبار خواند و تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل در برابر ایمان، عزت و قدرتی که اسلام به مسلمانان داده است خوار و ذلیل هستند. کشورهای اسلامی نظیر ایران، عراق، لبنان، مصر، لیبی، ترکیه و سایر کشورهای اسلامی از ثروت های مادی و معنوی هنگفتی بهره مندند و به همین دلیل است که استکبار جهانی می خواهد بر جوامع اسلامی مسلط شود و به سرقت این ثروت ها بپردازد. قدرت علمی کشورهای اسلامی نیز بر کسی پوشیده نیست به طوری که کشوری مسلمان مانند جمهوری اسلامی ایران چنان پیشرفته شده است که می تواند بیماری های خطرناک مانند سرطان را درمان کند.

وی از سخنان امام خمینی(ره) درباره آمریکا و اسرائیل یاد کرد و اظهار داشت: مقاومت اسلامی لبنان همه معیارهای جهان را به هم ریخت و به جهانیان نشان داد همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) بارها از آمریکا به عنوان «شیطان بزرگ» و از اسرائیل به عنوان «فرزند آمریکا» یاد کرد، این کشورها دشمن اصلی مسلمانان به شمار می آیند.

شیخ عبدالجلیل الزاکی به موازین دوگانه غرب در قبال جنبش های عربی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه هم اکنون در جهان اسلام رخ می دهد دلیل آشکار و روشنی بر معیارهای دوگانه غرب است و همانگونه که مشاهده می کنیم در قبال قیام مردمی در لیبی، یمن، بحرین و فلسطین مواضع دوگانه ای اتخاذ کرده و نشان می دهد که آمریکا استراتژی اساسی را برای محافظت از نظام اسرائیل تدوین کرده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات