۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۶۹۳
امام جمعه قم:

نفاق و بدعت گذاری اعمال خوب انسان را نابود می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم حب دنیا، بدعت گذاری در دین، غیبت و حسادت، طمع، سوی ظن به خداوند، بی احترامی به پدر و مادر و تهمت زدن را نابود کننده اعمال نیکوی گذشته معرفی کرد.
آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری، امام جمعه قم امروز یک شنبه، هشتم خرداد ماه در درس اخلاق هفتگی مرکز جامع علوم اسلامی با موضوع صحیفه سجادیه، با بیان این که عمل خوب انسان امکان حبط و نابودی دارد، ابراز داشت: طبق برخی آیات و روایات کفر ورزدیدن، شرک به خداوند، نفاق، بی ادبی نسبت به پیامبر اکرم(ص)، حب دنیا، بدعت گذاری در دین، غیبت و حسادت، طمع، سوی ظن به خداوند، بی احترامی به پدرومادر و تهمت زدن اعمال نیکوی گذشته فرد را نابود می کند.

وی در ادامه با اشاره به این فراز«اللهم وفربلطفک نیتی» دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) گفت: کمال در معنای لازم، تکمیل در معنای متعدی و حفاظت و نگهبانی از معانی وفر است که بیشتر شارحان صحیفه سجادیه معنای دوم را انتخاب کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رشد و رسیدن به جایگاه بالا و نهایی و ارتقای مراتب نیت در معنای دوم است، اظهار داشت: این معنا دیگر معانی وفر را نیز می فهماند.

وی مدارا و دقیق بودن را از دو معنای کلمه لطف معرفی و خاطرنشان کرد: رشد هماهنگ و مطابق با ظرفیت انسان، فرد را به مقصود اصلی می رساند و حضرت نیز در این فراز از خداوند می خواهند که رشد و کمال نیت همراه با یک مدارا همراه باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به این که اوج اخلاص نیت ایمان را به نهایت می رساند، اظهار داشت: خوف از آتش و طمع به بهشت هرچند که مطلوب است و لکن نیت اکمل نیست.

وی بیان داشت: طبق روایت عبادت به جهت شایستگی و شکر منعم نیت اکمل است./921/پ203/ص
ارسال نظرات