۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۶۹۶
مدیر حوزه علمیه نقده:

تابستان بهترین فرصت برای اجرای طرح های تحقیقی در حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه نقده گفت: تابستان بهترین فرصت برای انجام مطالعات تحقیقی در مراکز حوزوی است.
تابستان بهترین فرصت برای اجرای طرح های تحقیقی در حوزه است
حجت الاسلام موسی آقاجانی، مدیر حوزه علمیه نقده،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، تابستان را بهترین فرصت برای اجرای فعالیت‌های تحققی در مراکز حوزوی دانست و افزود: مراکز حوزوی می‌توانند با برنامه‌ریزی منسجم از این فرصت در راستای ارتقای سطح علمی و آموزشی طلاب بهره‌ بگیرند.

این مسؤول با بیان این‌که وجود استاد مجرب یکی از عناصر اصلی اجرای تحقیق مبتنی بر کیفیت است، نبود اساتید در مراکز حوزوی را در ایام تابستان یکی از مشکلات جدی عنوان کرد.

حجت الاسلام آقاجانی، ایجاد خلأ در ارتباط بین حوزه و طلاب را چالش جدی برای حوزه‌های علمیه دانست و افزود: برگزاری دوره‌های تثبیتی ویژه طلاب جدید و کلاس‌های تقویتی برای طلاب سطوح بالاتر از برنامه‌های حوزه علمیه نقده برای ایام تابستان است.

مدیر حوزه علمیه نقده در ادامه جذب افراد به ویژه نسل جوان به سوی مراکز حوزوی را نیازمند ورود رسانه ها اعم از دیداری، شنیداری و مکتوب به عرصه تبلیغ و اطلاع‌رسانی در حوزه فعالیت‌های حوزوی دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با حضور خود در مدارس علمیه و پوشش فعالیت‌های آن می‌توانند بستر‌های فرهنگی برای حضور جوانان در این مراکز را مهیا کنند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از راهکارهای جذب جوانان به مراکز حوزوی شناسایی استعدادهای درخشان و تلاش برای تربیت نخبه‌های دینی است و این مسأله تنها با حضور مدیران و متولیان در اجتماعات جوانان ممکن می‌شود.

حجت الاسلام آقاجانی در پایان تصریح کرد: بزرگان و علما‌ حوزوی باید خاستگاه حوزه علمیه را آنچنان که شایسته است در جامعه تبیین و تشریح کنند تا نسل امروز با بصیرت کافی به سمت فراگیری علوم دینی و حوزوی سوق پیدا کنند./936/ت303/س
ارسال نظرات