۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۷۱۴
فرمانده سپاه عاشورا:

روحانیت مدافع حقیقی مرزهای اعتقادی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورا گفت: در شرایطی که ناتوی فرهنگی استکبار جهانی وارد مراحل پیچیده تری شده است، حوزه های علمیه به عنوان منشأ فیض و معنویت در جامعه نقشی غیر قابل انکار بر عهده دارند.
پورجمشيديان فرمانده سپاه عاشورا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، امروز در جمع اساتید، طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب اظهار داشت: آنچه که مسلم است، لبه تیز حملات فرهنگی و رسانه ای دشمنان در نظام اسلامی ایران، متوجه روحانیت به ویژه مرجعیت و ولایت است.

وی با بیان اینکه روحانیت مدافع حقیقی مرزهای اعتقادی است، خاطر نشان کرد: روحانیت دو رسالت خطیر و حساس در برهه کنونی بر عهده دارد، اول آنکه بایستی با ولایت مداری خود را از آسیب فتنه های زمان مصون نگه داشته و دیگر آنکه در جهت روشنگری به عموم آحاد جامعه در جهت کسب بصیرت و تبعیت از رهبری پیش قدم باشد.

پورجمشیدیان با بیان اینکه سیل خرافه گری و تبلیغات فرهنگ مبتذل از غرب سرازیر شده است، گفت: در چنین شرایطی که ناتوی فرهنگی استکبار جهانی وارد مراحل پیچیده تری شده است، حوزه های علمیه به عنوان منشأ فیض و معنویت در جامعه نقشی غیر قابل انکار بر عهده دارند.

فرمانده سپاه عاشورا ولایت مداری را رمز عبور از کوران حوادث و فتنه ها دانست و تصریح کرد: کوچک شمردن دشمن مسأله‌ای نهی شده است، با اینکه اعتقاد راسخ بر پیروزی اسلام بر دنیای کفر وجود دارد، وظیفه امروز همگان دفاع از حریم ولایت است.

وی با تشریح برخی جریانات انحرافی در داخل و خارج از کشور علیه نظام ولایی و دینی اظهار داشت: اگر امروز شاهد رواج برخی عقاید و فرقه های ضاله از جمله شیطان پرستی هستیم، به آن علت است که هنوز نتوانسته ایم اسلام واقعی را در جامعه نهادینه کنیم و بشناسانیم.

پورجمشیدیان با بیان اینکه تمام توطئه های انحرافی دشمنان حساب شده و از روی مطالعات چندین ساله اجرایی می شود، خاطرنشان کرد: تهدید فرهنگی دشمن یک تهدید جدی است، امروز دشمن تلاش می‌کند مبارزه نرم با ما را از داخل منازل، دفاتر و ادارات آغاز کند.

وی جدایی مردم و روحانیت را آرزوی دیرینه دشمنان دانست و گفت: دشمن برای ایجاد تفرقه و فاصله بین اقشار مختلف مردم برنامه جدی دارد، علما و روحانیان باید ضمن روشنگری و تبیین مسائل حساس سیاسی و اجتماعی جامعه، ابعاد گسترده اهمیت ولایت فقیه و امام زمان(عج) را در جامعه روشن کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات