۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۵۷۴۵

400 روحانی بر ذبح شرعی در کشور نظارت دارند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نظارت ذبح شرعی سازمان دامپزشکی کشور از نظارت 400 روحانی بر ذبح شرعی در سراسر کشور خبر داد.
ذبح شرعي
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حجت الاسلام حمید رضا علیجان زاده، مسؤول نظارت ذبح شرعی سازمان دامپزشکی کشور امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، با مهم ارزیابی کردن مسأله ذبح شرعی در اسلام، گفت: توجه دین اسلام به مسأله ذبح شرعی دام نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

وی با بیان این که اسلام در همه مسائل قوانین جامعی را برای سعادت بشر در نظرگرفته است، افزود: با توجه به هر یک از احکام اسلامی در خواهیم یافت که دین مبین اسلام تنها به دنبال سعادت و تعالی بشر بوده است.

حجت الاسلام علیجان زاده با اشاره به این که ذبح شرعی دام و طیور علاوه بر رعایت مسأله شرعی، ضامن بهداشت و سلامت انسان نیز خواهد بود، بیان داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر اقدامات مثبتی در نظارت دقیق بر ذبح دام و طیور در سطح کشتارگاه های کشور صورت گرفته است.

مسؤول نظارت ذبح شرعی سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که متأسفانه در گذشته به دلیل خلأ قانونی که وجود داشت نظارت دقیقی بر ذبح شرعی دام صورت نمی گرفت، ادامه داد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و همچنین تأکیدات مراجع و علما برنامه ای جدید در این خصوص تدوین و در حال اجرا است.

وی با اشاره به تدوین دستورالعمل ذبح شرعی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: با تدوین این برنامه خلأ قانونی که در گذشته وجود داشت مرتفع شد و امروز این نظارت به شیوه ای منظم در سطح کشور در حال انجام است.

حجت الاسلام علیجان زاده با بیان این که همه برنامه ها دراین حوزه براساس سرفصل و دستورالعمل های تدوین شده انجام می شود، ادامه داد: خوشبختانه عزم جدی برای تقویت این نظارت در کشور وجود دارد.

مسؤول نظارت ذبح شرعی سازمان دامپزشکی کشور  در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود 700 کشتارگاه برای ذبح دام های سبک و سنگین درسطح کشور، گفت: در حال حاضر 400 روحانی وظیفه نظارت بر ذبح شرعی دام دراین کشتارگاه ها را برعهده دارند.

حجت الاسلام علیجان زاده، آموزش روحانیان ناظر بر ذبح شرعی را یکی از مهم ترین اقدامات وبرنامه های نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد و افزود: روحانیان فعال دراین عرصه دوره های تخصصی احکام شرعی را فرا گرفته اند.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت 19 روحانی ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه های مازندران خبر داد و ادامه داد: هم اگنون 16 کشتارگاه ذبح طیور و 15 کشتارگاه صنعتی و سنتی دام در استان مشغغول فعالیت است./950/پ202/س
ارسال نظرات