۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۰۵۷۸۹
دبیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین:

امام خمینی بر اندیشه آخرت گروی صرف مهر ابطال زد

خبرگزاری رسا ـ مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت:امام خمینی(ره) با اندیشه خود نشان داد که اسلام، دینی اجتماعی است و در کنار آخرت گروی، توصیه هایی برای درست استفاده کردن از دنیا دارد.
امام خميني ره


حجت الاسلام محمدحسین حق‌جو، مدیر پژوهش و آموزش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امام خمینی(ره) نقش بی بدلیلی در توسعه معنویت در جامعه معاصر ما دارد.

وی با اشاره به اینکه سالها شیعه به دلیل رکود فعالیت‌های قرآنی مورد هجمه قرار داشت: گفت: امروز به نسبت قبل از انقلاب اسلامی، فعالیت های قرآنی در بخش های گوناگون دارای رشد چشمگیری است.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز در کشور ما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فعالیت های قرآنی در ادارات، مجامع علمی و تحقیقاتی و مدارس مورد توجه قرار گرفته است که اگرچه در حد انتظار نیست اما روند رو به تکامل را طی می کند.

وی با اشاره به اندیشه امام خمینی(ره) مبنی بر اجتماعی بودن دین اسلام و توجه همزمان به دنیا و آخرت اذعان داشت: امروز تحولات شهری و افزون شدن امکانات رفاهی مبتنی بر اندیشه دینی است که دنیا را مذموم نمی‌پندارد.

مدیر مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) گفت: امام خمینی(ره) با اندیشه خود نشان داد که اسلام، دینی اجتماعی است و در کنار آخرت گروی، توصیه هایی برای درست استفاده کردن از دنیا دارد.

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) تحت تاثیر اندیشه اسلام بسیار بر علم آموزی و افزایش سطح دانشی جامعه تاکید داشتند و امروز در جامعه درصد کمی از بی‌سوادی وجود دارد.

وی اظهار داشت: وجود مجلات تخصصی و فوق تخصصی با توجه به مقاطع گوناگونی سنی، جنسیتی و اقلیمی نشان دهنده اوج فرهنگ در کشور است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: نظام اسلامی بر طبق اهداف والایی که برای خود ترسیم کرده است، توجه ویژه ای به مسائل فرهنگی و دانش افزایی دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: علم آموزی طلاب غیر ایرانی از فرصت هایی است که انقلاب اسلامی ایران در خدمت تبلیغ اندیشه های دینی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون طلاب غیر ایرانی فروانی از حوزه علمیه قم فارغ التحصیل شده و در کشور خود به کارهای آموزشی و تبلیغی همت گمارده‌اند، بیان داشت: دغدغه امام خمینی(ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی در حال تحقق است.

وی بیان داشت: نظام اسلامی ایران با ساخت زیربناهای کشور درصدد اثبات کارآمدی نظام دینی است./909/ت302/ع

ارسال نظرات