۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۰۵۸۱۷
دبیر علمی نشست آموزشی مبلغان اردوهای جهادی:

مبلغان حوزه علمیه حضور جدی‌تری در اردوهای جهادی داشته باشند

خبر گزاری رسا ـ دبیر علمی نشست آموزشی مبلغان اردوهای جهادی با ابراز تاسف از کم بودن تعداد مبلغان شرکت کننده در اردوهای جهادی گفت: دو هزار گروه جهادی سال گذشته، فقط دویست روحانی داشتند.
اردوي جهادي ،آرشيوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امیر اخوان دبیرعلمی نشست آموزشی مبلغان اردوهای جهادی شب گذشته در جمع طلاب داوطلب شرکت در گروه های جهادی که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد به آسیب شناسی این اردوها پرداخت و خاطرنشان کرد: آرمان حرکت های جهادی با حضور روحانیون تغییر می کند.

وی تنوع اهداف شرکت کنندگان در اردوی جهادی را به عنوان یکی از آسیب ها برشمرد و افزود: طلبه برای اردو هدف گذاری می کند ولی گاهی اوقات دانشجو هدفش با او متفاوت است. کنترل این آسیب به عهده طلبه هاست.

حجت الاسلام اخوان ادامه داد: دانشجو می خواهد در دل اردوی جهادی تمرین مدیریت کند و نقش روحانی را در این کارگاه مدیریتی کوچک رهبری این اجتماع می داند. طلبه نباید این جایگاه را خراب و در جزئیات کار دانشجویان دخالت کند و هر جا نقطه ضعفی دید تنها به خود او بگوید.

وی یکی دیگر از آسیب های اردوی جهادی را عدم همراهی جهادگران با مسؤول اردو دانست و تصریح کرد: اینکه دانشجوها با وجود روحانی از او کسب تکلیف کنند و به حرف‌های مسؤول بی توجه باشند،خوب نیست. روحانی باید دیگران را به فرد مسؤول ارجاع دهد و از این راه ولایت پذیری را به دانشجویان بیاموزد

حجت الاسلام اخوان، افزود: دانشجویان در ابتدای امر تنها بعد معنوی شما را می دانند و شاید نگاهی به بعد علمی شما نداشته باشند.شما باید پس از برآوردن انتظارات آنها در فضای معنوی، بعد علمی خود را در صحبت های خود به آنها نشان دهید تا آنها برای رهایی از شبهات ذهنشان به شما پناه بیاورند و تشنه علم شما شوند.

دبیرعلمی همایش، عدم پیش بینی های لازم جهت حضور خواهران در اردو را یکی دیگر از آسیب ها معرفی کرد و گفت: شما باید بحث حجاب و امنیت خواهران را در نظر داشته باشید و برای ایجاد ارتباط بهتر خوب است که با محارم خود در اردو شرکت کنید ونظارت بخش خواهران را به آنها بسپارید.

وی نهی از منکر را در فضای اردوی جهادی لازم و حساس دانست و اذعان داشت: گاهی متاسفانه مشاهده شده که خواهران با حجاب خوبی در اردو شرکت نمی کنند و حتی فرهنگ حجاب روستا را نیز تغییر می دهند. در اینجا باید سعی کرد دیگران را مجاب به نهی از منکر کرد و خودتان مستقیما اقدام نکنید.

حجت الاسلام اخوان تاکید کرد: روحانی ها نباید در اختلافاتی که ممکن است بوجود آید شرکت کنند و باید نقش پیر جمع را داشته باشند و مشکلات را بدون دخالت بیجا حل و فصل کند.

وی در پایان تواضع را از کلیدی ترین رفتارها در جذب افراد دانست و گفت: اگر متواضع باشید همه مرید شما می شوند و به کمک آن ، رفتار و گفتار شما تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت./928/پ202/ص
ارسال نظرات