۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۸۲۰
موسس مرکز مطالعات راهبردی امام مهدی:

حرکت‌های جهادی دژ محکمی در مقابل دسیسه های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ موسس مرکز مطالعات راهبردی امام مهدی (عج) با بیان اینکه باید به جوانها میدان داد تا در عرصه های مختلف بدرخشند، افزود: اگر جنگ نرم را به آنان بسپاریم مانند دفاع مقدس به بهترین شکل آن را اداره خواهند کرد.
عكس تزييني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یحیی صالح نیا موسس مرکز مطالعات راهبردی امام مهدی(عج) در نشست آموزشی مبلغین اردوهای جهادی که در سالن همایش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد حضور جوانان را در عرصه های مختلف بسیار ضروری دانست و گفت: در جنگ تحمیلی هم امام (ره) با اعتمادی که به جوان‌ها کرد پیروزی را برای مملکت به ارمغان آورد.

وی شهید علی هاشمی را به عنوان یکی از جوانان تاثیرگذار در جنگ تحمیلی معرفی کرد و اظهار داشت: او با طرح عملیات آبی خاکی، جنگ را از بن بست خارج کرد و با تاسیس قرارگاه سری نصرت در خاک دشمن، مقدمات عملیات هایی همچون بدر، خیبر و والفجر 8 را فراهم آورد.

حجت الاسلام صالح نیا گفت: دشمنان به شهید هاشمی سپهبد می گفتند در حالی که او در اواخر جنگ که به شهادت رسید حدود بیست و پنج سال داشت و آمریکایی‌ها پانزده بالگرد جهت شناسایی قرارگاه نصرت و دستگیری او در منطقه به پرواز در آوردند. این نشانه عظمت این شخصیت و جلوه یک جوان متفکر و مذهبی در جبهه است.

وی حرکت‌های جهادی را دژ محکمی در مقابل دسیسه های دشمن توصیف کرد و تصریح کرد: اگر حرکت های جهادی به وسیله جوانان رونق پیدا کند دشمن را به شکست نزدیک‌تر خواهیم کرد.

حجت الاسلام صالح‌نیا از دولتمردان و مسؤولان خواست تا فضا را برای نقش آفرینی جوانان مهیا سازند و روحیه جهادی را بیش از پیش در جامعه زنده کنند.

وی رغبت اجتماعی، استعانت اجتماعی، معنویت اجتماعی را از موارد قابل توجه در اردوهای جهادی معرفی کرد و گفت: این ارکان مهم اجتماع را می توان با برنامه‌ریزی و کار جهادی در این اردوها افزایش داد.

حجت الاسلام صالح نیا در بخش دیگر سخنان خود به سرگذشت زبیر اشاره کرد و گفت: در فضاهای سیاسی باید مراقب خود باشیم و از سرگذشت امثال او عبرت بگیریم نه اینکه آنها را مذمت کنیم و نفهمیم چرا عاقبت کارشان آنطور شد.

وی با خواندن این جمله از نامه امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف که به شیخ مفید فرمودند:" اگر شیعیان ما با قلب‌های خود اجتماع کنند برای وفا به آن عهدی که با ما دارند میمنت دیدار ما به تاخیر نمی‌افتاد" افزود: این نشان می‌دهد که ما با جان و دل برای انجام وظایف گرد هم نمی‌آییم و الا ظهور حضرت محقق می شد.

حجت الاسلام صالح نیا گفت: باید در عمل و به طور واضح مشخص کنیم که ما اهل کوفه نیستیم./928/پ202/ع

ارسال نظرات