۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۸۲۷
خطیب جمعه ماکو:

امام راحل با طرح حکومت اسلامی معادلات سکولار غرب را بر هم زد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو گفت: امام خمینی(ره) با طرح ایجاد حکومت مبتنی بر قوانین دینی همراه با دیانت و سیاست، معادلات جهان سکولار جهان غرب را بر هم زد.
سخنراني امام خميني در دروان مبارزه
حجت الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه‌ گفت: امام از سال 48 با طرح نظریه ایجاد حکومت اسلامی که اساس و پایه اصلی آن ولایت فقیه است نگرش‌های سکولار غرب را که بر جدایی دین از سیاست تاکید دارد برهم زد و قوانین و باید و نبایدهای دینی را به صورت عملی وارد صحنه حاکمیت سیاسی کرد.

وی با اشاره به نقش اساسی رهبری امام خمینی(ره) در تغییر نگرش‌های جهانی نسبت به جایگاه دینی در سیاست‌ اضافه کرد: امام خمینی با بهره‌گیری از بینش عمیق سیاسی و اجتماعی و احاطه کامل به مسائل روز جهان بار دیگر حاکمیت دینی را در دنیا زنده کرد.

این مقام مسؤول‌، رهبری، مردم و ایدئولوژی را سه رکن اساسی هر انقلاب عنوان کرد و افزود: وقتی شخصیت رهبری امام‌ خمینی(ره) را مورد مطالعه قرار می‌دهیم در می‌یابیم جایگاه رهبری این شخصیت برجسته دینی به دلیل اتصال به عالم بالا بی‌بدیل و کم‌نظیر بوده است.

‌اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه امری عقلی و وجدانی است

خطیب جمعه ماکو در ادامه بینش عمیق سیاسی، اجتماعی، دینی، جسارت، شجاعت و استکبار ستیزی را از مؤلفه‌های بارز شخصیت معمار کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

حجت الاسلام رنجبری تصریح کرد: بدون شک خیزش‌ها و بیداری های شکل گرفته اخیر در ملت های منطقه مرهون و مدیون اندیشه عمیق امام خمینی‌(ره) است.

وی با اشاره به فرموده امام راحل در ارتباط با پشتیبانی از ولایت فقیه‌ خاطرنشان کرد: پیروی و اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه در حاکمیت دینی یک مسأله منطقی، عقلی و وجدانی است و ما برای حفظ و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی نیازمند حرکت در مسیر ولایت فقیه هستیم.

کم کاری در راستای اشاعه اندیشه های امام راحل

امام جمعه ماکو، با انتقاد از کم‌کاری برخی از دستگاه‌های فرهنگی در‌ ترویج اندیشه‌های امام خمینی(ره) ادامه داد: در این عرصه اگرچه فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ اما باید تفکرات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به صورت واحدهای درسی تألیف و در مراکز آموزش عالی تدریس شود.

حجت الاسلام رنجبری با بیان این‌که در سیاست‌های کلی کشور نیم درصد از بودجه فرهنگی کل کشور برای ترویج اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اختصاص یافته است، اذعان داشت: متأسفانه این کار جنبه عملی پیدا نمی‌کند در حالی که که با عمل به این مهم، تحول اساسی در سیر تفکر سیاسی، اجتماعی و دینی جامعه به ویژه نسل جوان به وجود می‌آید./936/ت302/س
ارسال نظرات